לתעד את הרגע: האפליקציות המובילות לצילום בסמארטפון

"גלובס" סוקר אפליקציות שיאפשרו לכם להפוך את תמונות הסמארטפון ליצירות אמנות - תלוי בעיני המתבונן, כמובן ■ צפו בסרטוני ההדגמה

הסמארטפונים כבר הפכו באופן מובהק לאלטרנטיבה המיידית של המשתמשים, בכל הקשור לצילום. המצלמות הדיגיטליות נזנחו מעט מאחור לטובת טלפונים שמגיעים עם מצלמה איכותית ומשודרגת.

אמנם, הם לא מציעים עדשות משוכללות ויכולות זום רציניות, אבל עם הזמינות הגבוהה שלהם והעובדה שהם קלים יותר ממצלמות כיס, אין סיבה שלא להשתמש בהם כדי לצלם את מסיבת הפורים בגן של הילדים או ארוחה משפחתית.

לצד ההתפתחות הטכנולוגית, נכנסו לתמונה גם שלל אפליקציות שלוקחות את הצילום הסלולרי צעד קדימה, עם אינספור אפקטים ואפשרויות - מהיכולת לצלם בפילטרים מיושנים בסטייל המצלמה של סבא, דרך האפשרות להלביש תמונה של החברה על החולצה של ליונל מסי, ועד ליצירת רשתות חברתיות ייעודיות לשיתוף תמונות.

האפליקציה המפורסמת בתחום היא Instagram, שמותקנת כבר אצל 25 מיליון משתמשי אייפון - וזה עוד לפני גרסה מתוכננת לאנדרואיד. אינסטגרם כבר רואה בעצמה רשת חברתית שלמה של צלמים-אמנים-אייפונוגרפים.

אך לצד ההצלחה הגדולה של אינסטגרם עם האפקטים המיוחדים והרשת החברתית שלה, התעשייה מציעה לא מעט אלטרנטיבות מצוינות. "גלובס" סוקר אפליקציות שיעזרו לכם להישאר מפוקסים גם כשאתם מצלמים מהסמארטפון.

Camera ZOOM - שווה את הכסף

אם יש אפליקציית צילום המיועדת למערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, ששווה לשלם עליה, הרי שזו Camera ZOOM. מעבר למחיר המבצע הנוכחי שבו אפשר להשיג אותה, היא כוללת מגוון רחב במיוחד של אופציות צילום, ומאפשרת להוריד בחינם מהאנדרואיד מרקט חבילות תוכן נוספות שמגוונות את ההיצע עוד יותר.

הממשק פשוט ומזכיר את המצלמה המובנית של האנדרואיד, כשאת האפקטים ניתן להלביש לפני הצילום או מיד אחריו. בין האפקטים הקיימים ניתן למצוא צילום רנטגן, איור בשחור-לבן, שכפולי מראה, אפקט מים ועין הדג ועוד. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להוסיף אלמנטים שונים לתמונה: מתמונות קבועות וניתנות לשינוי גודל וזווית של מפורסמים כמו ברק אובמה או סיימון קאוול, דרך כובעים ושפמים, ועד לשמלת כלה וחולצות. האפליקציה אף מאפשרת ליצור קולאז'ים מהתמונות לפי מודלים שונים. Camera ZOOM היא התשובה ההולמת ביותר לאינסטגרם באייפון - אך ללא הרשת החברתית שמאחוריה.

מכשיר: אנדרואיד (במבצע: 3 דולרים במקום 5 דולרים).

pixlr-o-matic - להפוך את התמונות לאמנותיות

צילום תמונה אולי מנציח רגע בחיים, אבל אפליקציה כמו pixlr-o-matic מאפשרת להפוך את התמונות למעניינות יותר. האפליקציה מאפשרת לשפר בקלות תמונות שצולמו במגוון רחב של אפשרויות, כך שהן הופכות לאמנותיות יותר.

למשל, הוספת אפקטים של תאורה בצורות שונות, בועות, סימנים של דף שנשרף או הדמיה של שריטות, שנותנות לתמונות מראה מאוד אלים.

למי שרוצה לתת לצד האמנותי שלו לעבוד שעות נוספות, יש כאן אפקטים שונים של סרטי צילום שנותנים לתמונות מראה שחור-לבן, מראה צהבהב וכמעט כל גוון אפשרי. אפשר לארוז את התמונה במסגרת מיוחדת, שהופכת צילום משנת 2012 לתחושה, כאילו אותו אירוע התרחש לפני 60 שנה. גם באפליקציה הזו, ניתן לשלוח את התמונות ישירות לפייסבוק, פליקר, דרופבוקס וכאימייל.

האפליקצייה הותאמה במיוחד למכשירי האייפד כך שניתן לעבוד איתה גם במסך גדול, לצלם ולערוך בצורה יותר נוחה.

מכשירים: אייפון, אייפד ואנדרואיד (חינם).

פוטוגוץ - משתמשים בדמויות

הדמויות של מפעל הפיס, לוטוגוץ, מופיעות בזמן האחרון באמצעי מדיה רבים. אפליקציה חדשה מאפשרת לצלם תמונה ולהלביש את אחת הדמויות עליה. האפליקציה כוללת מאגר גדול מאוד של לוטוגוצים בכל מיני סיטואציות, כמו דמות שאוכלת פופקורן, אחרת שמחזיקה טאבלט או דמות שאוחזת בפרח. את הדמויות ניתן גם להלביש על תמונות ישנות שנמצאות בסמארטפון, לבחור את הגודל שלהן בתמונה, ולאחר מכן לשלוח אותם לחברים באימייל או לשתף ישר בפייסבוק.

מכשירים: אנדרואיד, אייפון ואייפד (חינם).

Instagram - כי 25 מיליון משתמשים לא טועים

אחת האפליקציות הפופולריות בתחום עיבוד התמונה היא Instagram, שמעבר ליכולת שינוי התמונות מהווה רשת חברתית ל-25 מיליון איש שהורידו את הגרסה למכשירי האייפון שלהם (גרסה לאנדרואיד כבר מתוכננת).

בישראל, הטירוף לאפליקציה הזו הוביל לתערוכת תמונות שהתקיימה בתל אביב בחודש דצמבר. מה עושה את האפליקציה הזו לכל-כך מיוחדת? היא מספקת את היכולות המוכרות של משחקי אור, צבע, מסגרות ואלמנטים שנותנים לתמונה מראה ישן או מיוחד. הרשת החברתית של האפליקציה מאפשרת לאנשים להעלות את התמונות שלהם בקלות לשיתוף עם מכרים שכבר חברים בה, מה שהופך אותה לאלטרנטיבה לפייסבוק בתחום התמונות. מי שממש רוצה, יכול עדיין לשתף את התמונות בפייסבוק, טוויטר, פליקר וכמובן באימייל.

מכשיר: אייפון (חינם).

360 - נותנים לייק לתמונות נבחרות

שמה של האפליקציה מסביר בפשטות את סגולותיה למשתמש - צילום היקפי של 360 מעלות. המשתמש יכול לצלם צילום של כל מה שמסביבו. האפליקציה מסייעת למשתמש לצלם על-ידי הכוונה בגובה ובזווית הנכונים כדי לייצר את האפקט המתאים. קיים גם חיווי שמציג איזו זווית מהנוף כיסה המשתמש - 360 מעלות או 50 מעלות.

היתרון המשמעותי של אפליקציית 360 על אפליקציות אנדרואיד אחרות שמאפשרות צילום מסביב למשתמש, הוא הרשת החברתית שפועלת בתוך האפליקציה ובאתר אינטרנט ייעודי תחת השם Teliport.

דרך האפליקציה והאתר ניתן לעשות לייק לתמונות שוות במיוחד ואף להגיב. בנוסף, ניתן לצפות בפנורמות פופולריות של משתמשים אחרים.

מכשיר: אנדרואיד (חינם).

pho.to - להשתעשע עם התמונות

אם באפליקציות אחרות הדגש הוא על הרצון להיראות אמנותי, האפליקציה הזו היא המקום להשתעשע. היא מאפשרת לצלם תמונות או להשתמש בקיימות מהגלריה בסלולרי, ולהלביש אותן על שלל תמונות מוכנות - על החולצה של מסי אחרי שהוא מבקיע שער, בתוך לב גדול שמחזיק ג'סטין ביבר, ועד הפנים של הנאבי הכחולים מהסרט "אווטאר".

אפליקציית pho.to כוללת עשרות תבניות מוכנות, שאותן מדגמנת בגאווה בריטני ספירס, והן מאפשרות לשחק עם התמונות של המשתמש ובעיקר של החברים. משם, הדרך לשיתופן ברשתות חברתיות או באמצעות המייל - מאוד קצרה. על אף העובדה שהאפליקציה היא הנאה צרופה, היא סובלת משתי בעיות: העיקרית שבהן היא האיטיות - לעיתים לוקח לאפליקציה זמן רב מדי לעבד עיצוב של תמונה והדבר פוגם קשות בהנאה ובתפעול. הבעיה השנייה והמשנית היא העובדה שהאפליקציה מקדמת את עצמה על-ידי אזכור שמה בתוך התמונות המוכנות.

מכשירים: אייפון ואנדרואיד (חינם, קיימות גרסאות בתשלום עם תבניות נוספות).

Photosynth - צילום ב-360 מעלות

מיקרוסופט יצרה בשנה שעברה את אפליקציית הצילום ההיקפי שלה, Photosynth. למרבה הפלא, האפליקציה יצאה קודם כל למכשירי האייפון והיא מתוכננת להגיע בעתיד לפלטפורמה הסלולרית של מיקרוסופט - ווינדוס פון.

האפליקציה מאפשרת לצלם יחסית בקלות תמונות ב-360 מעלות של חדרים שלמים או נופים עצומים. אפשר גם לצלם תמונות קטנות יותר, כאשר התוכנה יודעת לזהות את החלקים החדשים שעליהם עובר הצלם עם האייפון שלו. לאחר הצילום, ניתן לבצע איחוי אוטומטי של התמונות ולעלות אותן לפייסבוק, טוויטר או לשלוח במייל לחברים. כאשר מסיימים לצלם, ניתן לגשת למאגר תמונות נבחרות מתוך מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, ולראות מה אנשים אחרים צילמו.

מכשיר: אייפון (חינם).

mobli - לאונרדו דיקפריו כבר גילה את הפוטנציאל

במבט ראשון, האפליקציה הישראלית הזו יכולה להיראות כמו אפליקציות אחרות שמאפשרות לערוך אפקטים ופילטרים שונים על התמונות המצולמות, אבל מובלי היא הרבה מעבר לכך.

היא מאפשרת לעקוב אחר מקומות, אירועים, תחומים ואנשים, וגם לתייג כל תמונה שמעלים לפי נושאים רלבנטיים. כך, יוצרת האפליקציה מעין רשת חברתית מתקדמת שמבוססת על תמונות.

האפליקציה, שנתמכת גם בגלישה מהמחשב, מאפשרת לצפות בפיד של תמונות שמועלות באותו רגע, לצד התמונות הפופולריות באפליקציה וכן בתמונות שהועלו בסביבה הגיאוגרפית של המשתמש. אפשר לצלם גם סרטוני וידיאו לאפליקציה ולהעלות אותם, וגם תמונות ישירות מהטלפון.

יתרון נוסף שיש לאפליקציה הוא נוחות השימוש בממשק, וכן העיצוב הקליל אך המושך - דבר חשוב באפליקציות צילום שמתבססות על ויזואליות מלכתחילה. אם ליאונרדו דיקפריו כבר השקיע בחברה ופריס הילטון ולאנס ארמסטרונג משתמשים בה ומשתפים קבועים, אז מי אנחנו שנתווכח?

מכשירים: אנדרואיד, אייפון ובלקברי (חינם).