ליפא מאיר ימונה למנהל העיזבון של נפתלי מנדלוביץ'

(עדכון) - המשקיעים שהפסידו את כספם מפוצלים: בעוד שרוכשי האג"ח הקונצרניות פסימיים, רוכשי פרויקט הנדל"ן בארה"ב אופטימיים ופנו לעו"ד כרמל נפתלי

שבועיים לאחר מותו הטראגי של המרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ', התבקש משרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות' על-ידי המשפחה להתמנות למנהל העיזבון של מנדלוביץ' (מנדי) - כך נודע ל"גלובס".

המרצה הידוע, שהפך מעין גורו לרבים מתלמידיו, נמצא ללא רוח חיים במכללת מגמות שוקי הון שבבעלותו בפתח-תקווה. מנדי הוביל את תלמידיו בשנים האחרונות לשורה של השקעות באג"ח קונצרניות של חברות נדל"ן שנקלעו לקשיים, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים.

ממשרד ליפא מאיר ושות' נמסר כי "משפחת מנדלוביץ' פנתה למשרד בבקשה להתמנות למנהל העיזבון של המנוח. בימים הקרובים תוגש מטעם המשפחה בקשה לבית המשפט למינוי מנהל העיזבון".

ל"גלובס" נודע כי מאז מותו של מנדי סובלת משפחתו מלחץ של נושים ומשקיעים, שהפסידו כספים בהשקעות שהוביל. עיקר ההשקעות נעשה באמצעות מועדון יו-טרנד שהקים במסגרת מכללת מגמות, במספר פרויקטים של השקעות באג"ח, וכן בהשקעה בפרויקט נדל"ן בניו-יורק שבוצעה בשותפות עם חברת אאורה שקרסה.

רק בחודשים הקרובים, לאחר שמנהל העיזבון יתחיל בתפקידו, יתברר מה יקבלו המשקיעים, אם בכלל. לאיש מבין המשקיעים באג"ח של החברות שקרסו אין ציפיות גבוהות, אך לעומתם המשקיעים בבניין המגורים במנהטן מקווים שיצליחו לראות ברכה בהשקעתם, והם כבר פנו לעו"ד כרמל נפתלי בעניין זה.

מנדי (63) החל את דרכו כמרצה לשוק ההון בשנות ה-80, לאחר שחרורו מהצבא כסגן-אלוף בצנחנים, שם נחשב למפקד מוערך. הכריזמה שלו הפכה אותו למעין 'גורו' עבור עשרות אלפי תלמידיו, והוא כמעט תמיד שידר אופטימיות לגבי השקעותיו. זה הצליח כשהמליץ על ניירות ערך בשיא המשבר, והם זינקו לאחר מכן; אך כשנטל כסף מתלמידיו לצורך השקעתו באג"ח של חברות נדל"ן שנקלעו למשבר, הכישלון היה צורם במיוחד.