ביפן מעודדים: נתוני הצמיחה לרבעון החולף - מעל הצפי

לפי אומדן הצמיחה השני לרבעון הרביעי של 2011, כלכלת יפן התכווצה בכ-0.7% "בלבד" ברבעון ■ מדובר בנתון נמוך משמעותית מהאומדן הראשון, שהצביע על התכווצות של 2.3%

נתוני מאקרו מעודדים פורסמו היום (ה') באשר לצמיחה ביפן, כאשר נראה כי כלכלת המדינה מוסיפה להתאושש מאסון רעידת האדמה שפקד אותה במארס בשנה שעברה.

הקריאה השנייה של נתוני התמ"ג ביפן לרבעון הרביעי של שנת 2011 - העידו על התכווצות הכלכלה המקומית בכ-0.7% בשיעור שנתי. מדובר בשיעור נמוך משמעותית מהקריאה הראשונה לנתון, אשר העידו על התכווצות שנתית של כ-2.3%.

נציין כי לפי סקר שערכה סוכנות "בלומברג" טרם פרסום הנתונים בקרב 21 כלכלנים, ממוצע התחזיות לפרסום האומדן השני עמד על התכווצות של כ-0.6%.

"בחודשים הקרובים, יתברר לנו שהכלכלה ביפן מתאוששת", סבור ריוטרו קונו, כלכלן ב-BNP פריבה בטוקיו, טרם פרסום הנתונים. "היצוא המתחדש במדינה יחד עם עבודות התשתית שלאחר רעידת האדמה צפויים להגדיל את ההכנסות הממשלתיות, שישפרו בשעתן את רמת האבטלה וההכנסה הפרטית עבור משקי הבית".

באשר לרבעון הראשון של 2012, בברקליס קפיטל צופים כי הכלכלה השלישית בגודלה בעולם תצמח בכ-1.5% - לאור זינוק במכירות הקמעונאיות וביצוא התעשייתי ביפן. זאת, כאשר הודעת הבנק המרכזי ביפן ב-14 בפברואר על נקיטת מדיניות הרחבה כמותית נוספת, צפויה להמשיך ולהוביל להיחלשות הין ולתרום ליצוא.