ברקליס: פורטוגל היא לא יוון ותשוב בקרוב לשוק האג"ח

ברקליס קפיטל פרסמו היום מסמך מחקר לפיו פורטוגל לא צפויה לבקש מנושיה לבצע "תספורת" ■ בברקיליס צופים כי פורטוגל תחזור לשוק האג"ח כבר ב-2013

סביר להניח שפורטוגל לא תצעד אחר יוון ותבקש מהסקטור הפרטי המחזיק באג"ח שלה "להתנדב" ולבצע קיצוצים נרחבים בחוב שהוא מחזיק, כך טוענים היום (ה') כלכלנים בברקליס קפיטל במסמך מחקר שהם פרסמו.

"אנו מאמינים כי מדינות גוש האירו ייתמכו בפורטוגל כך שהיא לא תצטרך לבקש ממחזיקי האג"ח שלה לבצע תספורת, לפחות לא ב-2012", טוענים במחלקת המחקר של ברקליס. "יחד עם זאת אנו צופים כי מדינות פריפריה אחרות בגוש האירו ייקלעו לקשיים ויזדקקו לסיוע חיצוני, כבר במצית השניה של השנה".

בנוסף, מציינים בברקיליס כי הם צופים כי פורטוגל תחזור לגייס כספים באמצעות הנפקות אג"ח כבר במחצית השניה של 2013, וששותפותיה בגוש האירו יצטרכו להכריע האם להפנות משאבים נוספים כדי לסייע למדינה מוכת החובות, לכל היותר עד סוף המחצית השניה של 2012, זאת כדי למנוע מהסיכונים שבהם היא נמצאת להמשיך ולגרור אותה לעבר פשיטת רגל.

ההודעה האופטימית של ברקליס, מגיעה לאחר שגם קרן המטבע העולמית יצאה בהודעה דומה והכריזה לפני מספר ימים כי פורטוגל תשוב לשוק האג"ח ב-2013. "הציפיה שלנו, בשורה התחתונה, ממשיכה להיות שפורטוגל תהיה מסוגלת להיכנס שוב לשווקים בסוף השנה הבאה", אמר אבבה אמרו סלאסי, שיפקח על חלקה של קרן המטבע הבינלאומית בתוכנית ההצלה הבינלאומית לפורטוגל, שהיקפה נאמד בכ-78 מיליארד אירו.

"תוך כמה חודשים, כשתוצאות 2012 יהיו חזקות יותר בעיני האנליסטים, פורטוגל תהפוך למקרה סימפטי יותר של הצלחה", אמר מוקדם יותר השבוע ראש ממשלת ספרד, פסוס קואלו.

אולם, התשואות על האג"ח של פורטוגל "מדברות" בצורה הפוכה להצהרות האופטימיות של האנליסטים והכלכלנים השונים. כך למשל, התשואות על האג"ח ל-10 שנים של ממשל פורטוגל זינקו אמש ב-6 נקודות בסיס לרמה של 14.19%, זאת לעומת תשואה של 5.1% באפריל, כאשר הממשלה ביקשה לראשונה סיוע פיננסי חיצוני.