אופטימיות? שכחו מזה - 63% מעשירי ארה"ב: אנחנו במיתון

לפי סקר שנערך בחודש ינואר על ידי איפסוס מנדלסון, 55% מעשירי ארה"ב מעריכים שהכלכלה האמריקנית לא תתאושש לגמרי עד 2013 או מאוחר יותר, ו-14% מעריכים כי המיתון לא יסתיים כלל ■ רק 38% אופטימיים לגבי הכלכלה

האם ארה"ב אכן מתאוששת? לדעתם של עשירי ארה"ב - לא בטוח. לפי סקר שנערך בחודש ינואר על ידי איפסוס מנדלסון ושהתפרסם היום ב-CNBC, שיעור האמריקנים האמידים שסבורים שמדינתם נמצאת עדיין במיתון גבוה מהצפוי: 63%.

חברת איפסוס מנדלסון חוקרת את אורח החיים וההוצאות של האמריקנים האמידים, אותם היא מסווגת ככאלה שמכניסים 100 אלף דולר או יותר.

על פי הסקר, 55% מעריכים שהכלכלה האמריקנית לא תתאושש לגמרי עד 2013 או מאוחר יותר, ו-14% מעריכים כי המיתון לא יסתיים כלל.

באופן כללי, מהסקר עולה כי 41% פסימיים בהערכתם כלפי הכלכלה האמריקנית, ו-38% אופטימיים. האופטימיים עדיין נמצאים במיעוט במידה מסויימת, אולם בכל זאת מדובר בנתון חיובי יותר מזה שנבדק ברבעון הרביעי של 2011, לאחר שמתחילת 2012 נרשם ראלי מסויים בשווקים ושיפור מתמשך אך איטי בשוק העבודה.

כשמדובר בהשקעות, זהב עדיין נחשב להשקעה הטובה ביותר כרגע, יותר מנדל"ן, מניות ואג"ח, אולם רק 17% מהנסקרים ציינו כי הם מתכננים לקנות זהב בשנה הקרובה.

בנוגע לקרנות השקעה פרטיות, רק 34% מהנסקרים מכירים את הנושא, ומתוכם רק 46% מאמינים שהקרנות משפיעות בצורה חיובית על כלכלת ארה"ב. בקרב משקי הבית שמכניסים 250 אלף דולר או יותר, 49% מכירים היטב את הנושא, ומתוכם 41% מעריכים בחיוב את השפעתן של קרנות ההשקעה.