טורקיה: "מדיניות ישראל לא אנושית; על העולם להתערב"

משרד החוץ הטורקי פירסם הצהרה בה הוא מגנה בחריפות את פעולות ישראל ברצועה ■ "אנו קוראים לעולם להתערב ולא להישאר אדיש לנוכח ההתקפות הישראליות הנקמניות שנעשות ללא אבחנה"

טורקיה מגנה בתקיפות את ישראל בתגובה לתקיפות האוויריות ברצועה בהם נהרגו אתמול 15 פלסטינים. בהודעת משרד החוץ הטורקי באנקרה נכתב "אנו קוראים לעולם להתערב ולא להישאר אדיש לנוכח ההתקפות הלא פרופורציונליות והנקמניות הנעשות ללא אבחנה". אזכור של ירי החמאס לישראל - אין. את הדברים מפרסם אתר האינטרנט של העיתון הטורקי "זמאן".

ממשלת טורקיה מסרה כי היא מודאגת מההסלמה האחרונה ברצועה. בהצהרה של משרד החוץ נכתב כי מעגל אלימות חדש במזרח התיכון יטיב לא עם מי שמצדד בשלום וקראה לרגיעה מיידית באזור. לעולם טורקיה קוראת להפגין תגובה הולמת להתקפה הישראלית. "אנו מבקשים מישראל שוב להפסיק את המדיניות הלא אנושית והבלתי מתקבלת כלפי עזה".

קודם לכן, כינתה הליגה הערבית את מעשי ישראל בעזה "טבח". האו"ם גינה את האלימות וקרא לשני הצדדים להפגין איפוק. טורקיה כאמור, כלל לא ציינה את הצד הפלסטיני בסכסוך. עוד מציינים הטורקים, כי סוף השבוע האחרון הוא הקטלני ביותר בעזה זה למעלה משנה.

ההסלמה בעזה החלה עם חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית אל-קייסי, שהוביל לירי של למעלה מ-100 רקטות וטילים לעבר ישראל בסוף השבוע. בשלושת החודשים שקדמו להסלמה הנוכחית, נורו כ-50 רקטות לעבר ישראל.