ביו-ויו נכנסת לתחום הבדיקות הגנטיות; המניה קופצת

בדיקת הקריוטיפ מתבצעת כחלק מבדיקת מי שפיר או בדיקת מסיסי שליה במהלך היריון ■ הבדיקה מרחיבה את היצע המוצרים של ביו ויו עבור מעבדות המבצעות בדיקות גנטיות

חברת ביו ויו נכנסת לתחום הבדיקות הגנטיות. החברה הודיעה היום (א') כי ביצעה רכישה של זכויות לתוכנת הקריוטיפ SmartType Karyotyping מהחברה האנגלית דיגיטל סיינטיפיק. מקמברידג', אנגליה.

ביו ויו שילבה בהצלחה את התוכנה במערכות הסריקה האוטומטיות שלה Duet-3, Allegro+ ו-Accrod, אשר מיודעות לסריקה בטכנולוגית FISH ונחשבות מובילות בתחומן.

בדיקת הקריוטיפ מתבצעת כחלק מבדיקת מי שפיר או בדיקת מסיסי שליה במהלך היריון. הבדיקה מרחיבה את היצע המוצרים של ביו ויו עבור מעבדות המבצעות בדיקות גנטיות (ציטוגנטיקה) .

שילוב שתי המערכות יחדיו יסייע לביו ויו להעמיק את חדירתה ואת שיווק המערכות שלה בעיקר בשווקים מחוץ לארה"ב, המעוניינים לקבל סל שירותים מורחב של בדיקות במכשור אחד. שוק המטרה עבור מוצר זה כולל כ-4,000 מעבדות בפרישה עולמית, הן בתחום הקליני והן בתחום המחקר, אשר מציעות בדיקות FISH וקריוטיפ.

ד"ר אלן שוויבל, נשיא ומנכ"ל ביו ויו, רואה במוצר החדש המשכיות לאסטרטגיה של החברה להרחיב את חדירת השוק שלה במעבדות ציטוגנטיקה. לדברי שוויבל "לקוחות פוטנציאליים רבים היו רוצים לרכוש כמה שיותר מוצרים מספק יחיד".

שוויבל הוסיף ואמר כי "יחד עם ההסכם האחרון שלנו עם חברת Iris Sample Processing, אשר מעניק לביו ויו זכויות בינלאומיות להפצת מערכות אוטומציה להכנת הדגימות לסריקות ה-FISH, התוספת של תוכנת הקריוטיפ תאפשר לביו-ויו לספק ללקוחות הציטוגנטיקה את כל צרכיהם עבור אנליזה של גנים וכרומוזומים."