שטייניץ: אם מינוי משה אשר יאושר, יבוטלו כל ועדות האיתור

בכירים בלשכתו של שר האוצר יובל שטייניץ: "הקו שהיועמ"ש וינשטיין מוביל מסוכן. אישור מינויו של משה אשר למנהל רשות המסים מרוקן את תפקיד השרים מתוכן"

העימות בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סביב מינויו של משה אשר למנהל רשות המסים מתלהט. גורמים בכירים בלשכת שר האוצר מסרו כי "הקו שוינשטיין מוביל הוא לא פחות ממסוכן. הוא מרוקן את תפקיד השרים מתוכן. אם המינוי של אשר יאושר בממשלה, השרים יבטלו את כל ועדות האיתור הקיימות. אולי נפטר את כל השרים ושבית המשפט יבצע את המינויים?"

בסוף השבוע האחרון, כפי שנחשף ב"גלובס", דרש וינשטיין לדחות את ההצבעה בעניין, כאשר גילה באמצעות "גלובס" כי היא הייתה מתוכננת להיום (א'), וכי שטייניץ עצמו, עם רוב שרי הממשלה, צפוי להצביע נגד המינוי.

עוד נחשף כי היועמ"ש רואה בהפלת מינויו של אשר ביזיון בית משפט, לנוכח העובדה שוועדת איתור בחרה בו פה-אחד לאחר בחינת אינספור מועמדים, ושבג"ץ חייב את שטייניץ להעלות את מינויו להצבעה בממשלה לפני חודש - ולכן הוא נחוש לאשר את המינוי.

וינשטיין צפוי לשבת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולהציג עמדתו בדבר מינויו המיידי של אשר. לפי הערכות, נתניהו לא יקבל החלטה המנוגדת לעמדתו של וינשטיין.

גורמים בממשלה אישרו כי בטרם גיבש שטייניץ רוב נגד מינויו של אשר, הוא היה זה שעמד מאחורי הדחיות הרבות של ההצבעה בממשלה.

בסביבתו של שטייניץ טענו כי הוא אינו היחיד שניהל "קמפיין" בנושא. הכוונה היא לשר המשפטים, יעקב נאמן, שתומך במינויו של אשר לאחר שהאחרון התמחה במשרד עורכי דין בבעלותו באמצע שנות ה-90. לשאלה מדוע מתעקש נאמן על מינויו של אשר, השיבו הגורמים כי "נאמן נשמע אומר כי הוא היה מוכן לשלם כל סכום כדי שאשר יחזור למשרד שלו".

נאמן במקום שטייניץ

על אף העימות עם וינשטיין, בסביבתו של שטייניץ מכחישים כי קיים סכסוך בינו ובין שר המשפטים יעקב נאמן. "היחסים ביניהם טובים, והם נוטים להסכים כמעט על הכול. בנושא זה יש מחלוקת", אמרו מקורבים לשר האוצר.

ל"גלובס" נודע כי האוצר אינו מתכוון לשנות את ההחלטה שלפיה נאמן יקבל את סמכויות שטייניץ בנושא רשות מסים כשהאחרון יימצא בניגוד עניינים. החלטה זו אושרה בממשלה באמצע פברואר וצפויה לעלות בקרוב לאישור הסופי של הכנסת.

בקשתו של שטייניץ נובעת מעימות בין חבר טוב שלו, שבבעלותו מפעל גדול, לבין רשות המסים סביב גובה המס שעליו לשלם למדינה. אולם, בכירים בלשכת האוצר מדגישים כי שר האוצר לא בחר בנאמן להחליפו בנושא רגיש כל-כך, ושהבחירה הטבעית שלו הייתה השר בני בגין: "מי שעומד מאחורי הבחירה של נאמן הוא יואל בריס, היועץ המשפטי של האוצר. כיוון שהשר באמת רוצה להיות מנותק לגמרי מהנושא, לא אכפת לו מי יהיה".

ממשרד האוצר נמסר כי "העברת הסמכות לשר המשפטים נעשתה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי של האוצר ועם המשנה ליועמ"ש, בין השאר בשל היותו מומחה לתחום המסים וכיוון שכיהן בעבר כשר אוצר".

מינויו של נאמן כמחליפו של שטייניץ במקרים הללו אושר מספר ימים לפני חשיפת "גלובס" בדבר בדיקה שערכה רשות המסים נגד נאמן, בחשד שהעלים מס כששימש כעורך דין.

במשרד המשפטים ובלשכת שר המשפטים סירבו להגיב.