שיכון ובינוי תתקין מערכות סולאריות על גגות מבנים

תקים מתקנים לייצור חשמל על גגות 5 מבנים מסחריים של רבוע כחול נדל"ן ■ הגגות הם בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר, ועליהם יותקנו מתקנים בינוניים בהספק כולל של כ-2.5 מגה-ואט שעה

שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, תקים מתקנים לייצור חשמל על גגות 5 מבנים מסחריים של חברת רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת דודי ויסמן, כך נודע ל"גלובס".

הגגות הם בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר, ועליהם יותקנו מתקנים בינוניים בהספק כולל של כ-2.5 מגה-ואט שעה. חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת תשכור את הגגות מרבוע כחול נדל"ן ל-20 שנה. המתקנים יהיו בבעלות הראשונה עם אופציה לאחרונה להיכנס כשותפה בשיעור של 50% במתקנים.

המבנה המסחרי הראשון הוא בחיפה, גגו הוא בשטח של 4,848 מ"ר והמתקן שיותקן עליו יהיה בהספק של 361 קילו-ואט. ברמלה יושכר מבנה ששטח גגו 4,347 מ"ר והמערכת שתותקן עליו תהיה בהספק של 215 קילו-ואט. בנתניה יושכר מבנה ששטח גגו 3,595 מ"ר והמערכת שתותקן עליו תהיה בהספק של 191 קילו-ואט. בראשל"צ יושכר מבנה ששטח גגו 7,062 מ"ר ותותקן עליו מערכת בהספק 294 קילו-ואט. בקיבוץ אייל שבשרון יושכר מבנה ששטחו 22 אלף מ"ר ותותקן עליו מערכת בהספק 1,261 קילו-ואט.

לפני כשנה וחצי התקשרו חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת וחברת רבוע כחול נדל"ן בעסקה להקמת מתקן סולארי על גג מבנה לוגיסטי של רבוע כחול נדל"ן בבאר טוביה. שטח הגג הוא 20 אלף מ"ר והספק המערכת שתוכננה עליו הוא בהיקף של 1.1 מגה-ואט. עסקה זו נמצאת היום בשלבים סופיים של קבלת רישיון ייצור מרשות החשמל.