אנליסט: "ה-S&P 500 עלול לצנוח ב-25% ל- 900 נקודות"

במסגרת תחזיות של המוחות המחודדים ביותר בוול סטריט, דיוויד קוסטין מגולדמן זאקס פסימי למדי וטוען כי הסיכונים הגיאו-פולטיים גדולים מדי ולא יתמכו בגל העליות

לאחר שמדדי המניות המרכזיים בוול סטריט הגיעו לשיאים חדשים ועלו בממוצע ב-12% מאז תחילת השנה ומדד הבנצ'מרק האמריקני, ה-S&P 500 חגג גל שורי שנמשך 3 שנים, האסטרטגים ומנהלי ההשקעות הטובים ביותר בוול סטריט מספקים כעת את התחזיות שלהם לגבי מדדי המניות.

האנליסטים חלוקים בדעתם באשר לעתיד שוקי המניות, כאשר חלקם טוענים כי מדד ה-S&P 500 יסיים את שנת 2012 בעלייה ממוצעת של 20% ויטפס לרמה של 1,550 נקודות, וחלקם טוען שהוא יציג ביצועים פושרים ויסיים את השנה בירידות של עד כ-15%.

מבחינת המדדים הכלכליים של ארה"ב, מרביתם טוענים כי הצמיחה של ארה"ב תישאר בקצב מתון, ושיעור התמ"ג לא יעלה על 2.7%. אולם, אחד הדברים המפתיעים הוא שמרביתם סוברים כי ה'פד' ישיק בקרוב תוכנית רכישות אג"ח שלישית, אם כי בהיקפים מצומצמים יותר ממה שהיה בעבר.

בנוסף, מרבית האנליסטים מסכימים כי למרות הרגיעה המסוימת במשבר החוב האירופי, שהגיעה בסוף השבוע האחרון כאשר יוון השלימה את עסקת חילופי האג"ח עם הסקטור הפרטי, אירופה עדיין מהווה את הסיכון המרכזי עבור הכלכלה הגלובלית.

אדם פרקר - מורגן סטנלי

האנליסט אדם פרקר ממורגן סטנלי טוען כי הסכנות המרכזיות לשווקים בארה"ב מתרכזות במספר מישורים מרכזיים. אחת מהסכנות, הוא הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. "לדעתי הצמיחה הגלובלית תמשיך לצנוח בחודשים הקרובים, ועדות לכך ניתן למצוא בנתוני התמ"ג ובקרן המטבע העולמית שהורידה את תחזיות הצמיחה. סכנה נוספת נמצאת בערכו הגבוה של הדולר, שאותו קושרים האנליסטים במורגן בטנלי לשוק דובי. סכנה נוספת היא כאמור משבר החוב האירופי שעדיין מהווה סכנה חמורה לכלכלה הגלובלית.

סיכון נוסף מצוי ברמה הגיאופוליטית הנוגעת למתיחות בין איראן למדינות המערב ולעליית מחירי הנפט. לכן, פארק נשאר פסימי לגבי המשך העליות במדדים המרכזיים וטוען כי ה-S&P 500 יסיים את השנה ברמה של 1,250 נקודות.

דיוויד קוסטין- גולדמן זאקס

דיוויד קוסטין מגולדמן זאקס אף יותר פסימי מפרקר וטוען כי בעקבות הסיכונים מגוש האירו, בועת הנדל"ן בסין, והאיומים מאיראן עלולים לגרום ל- S&P 500 לצנוח ב-25% לרמה של 900 נקודות - אותה רמה שהייתה בימי משבר הסאב-פריים ב-2007-2008.

ג'ונתן גולוב- UBS

בניגוד לשני חוזי הרעות, פרקר וקוסטין, ג'ונתן גולוב מ-UBS דווקא סבור שהכלכלה הגלובלית ובפרט כלכלת ארה"ב צועדת בכיוון הנכון. "המדדים הכלכליים בארה"ב במיוחד בשוק התעסוקה והצריכה הפרטית, מראים כי הכלכלה מתאוששת", אומר גולוב וטוען כי S&P 500 דווקא יסיים את השנה עם עליות של עד 20% ויגיע לרמה של 1,550 נקודות.

ברי קנאף- ברקליס קפיטל

גם ברי קנאף מברקליס קפיטל מציג תחזית אופטימית בכל הנוגע לביצועים של שוקי המניות. "ה-S&P 500 אומנם ייתקל ברמת התנגדות גבוהה ברמה של 1,350 נקודות, אך לדעתי, במידה ולא יהיו התפתחויות מפתיעות בזירה הגיאו-פוליטית, כמו תקיפה באיראן, המדד ישבור את הרמה הזו ויזנק עד לרמת ההתנגדות הבאה - 1,600 נקודות".