"פסיקה שלילית בקופקסון עלולה לחתוך את טבע ב-5 דולר"

האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ברוקראז' מציב מחיר יעד נמוך של 44 דולר בלבד למניית טבע ■ "מוקדם מדי להעריך את מידת הצלחתה של רכישת ספלון"

"למרות שלהערכתנו סיכוייה של טבע לזכות במשפט הקופקסון טובים, אנו מדגישים את משוואת הסיכון האסימטרית במקרה של החלטה שלילית עבור טבע. אנו נותרים בהמלצת תשואת שוק ומחזירים מחיר יעד של 44 דולר". כך כותב היום האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ברוקראז' בעדכון לסקירתו על מניית טבע. נזכיר כי הפסיקה בנוגע לקופקסון צפויה להתפרסם בכל יום.

נציין כי מחיר מניית טבע בוול סטריט גבוה ממחיר היעד של קרייזמן.

להערכתו, המעבר של טבע ממודל בעל תלות גבוהה בקופקסון וגנריקה אמריקנית למודל מוטה תרופות מקור וביוגנריקה (טווח ארוך), מהווה מכשול לא מבוטל. "בשלב זה, לאור הניסיון המוגבל של טבע בהובלת תרופות מקור לשוק, ולאור השלב המוקדם של הצבר האינובטיבי - מוקדם מדי להעריך את מידת הצלחתה של רכישת ספלון".

קרייזמן נפגש לאחרונה עם הנהלת טבע ומתרשם כי במקביל לחילופי ההנהלה, טבע מנסה ליצור שינוי בדפוסי הפעולה - הן בפן העסקי והן ברמת ניהול הציפיות מול המשקיעים. עם זאת, נותרו מספר סימני שאלה לגבי הטווח הבינוני/ארוך, כמו מכשולים לצמיחה לאחר 2012, בהתחשב בשחיקה הצפויה בקופקסון והגנריקה בארה"ב. "למרות חששות אלו, אנו מדגישים כי אפשרות לחדירה איטית מהצפוי של תרופות אוראליות לטרשת נפוצה (ירידה במרשמים לגילניה, זהירות רבה יותר למעבר ל-Teriflunomide ,BG-12) עשויים לדחות את מחסום הצמיחה אל 2014".

כאמור, קרייזמן מעריך כי סיכוייה של טבע טובים לקראת פרסום החלטת ביהמ"ש בנוגע לגנריזציה של הקופקסון. עם זאת, הוא מדגיש את משוואת הסיכון האסימטרי במקרה של החלטה שלילית - פוטנציאל לירידה של 5 דולר במניה (יותר מ-10%) לעומת החלטה חיובית שתוביל לעלייה של כ-2.5 דולר בלבד. "גם במקרה של הפסד, תעמוד במפני טבע אפשרות לערעור, ובכל מקרה, מומנטה ו/או מיילן יצטרכו לעבור את משוכת ה-FDA לפני שיוכלו להשיק קופקסון גנרי".

ללא צפי לגנריקה עד מאי 2014, בכלל פיננסים מעריכים את שווי הקופקסון ב-13.8 דולר למניה. בתוך כך, יש אפשרות לפיה חדירה איטית מהצפוי למתחרות האוראליות ישחקו את ההכנסות מהקופקסון רק ב-4% ב-2013 לעומת 2012.

עוד מציין קרייזמן כי לאחר שנה חלשה בגנריקה ב-2011, נראה כי תחום הגנריקה מאיר פנים לטבע, עם פוטנציאל ל-42 השקות וצפי להכנסות מהשקות חדשות של כ-650 מיליון דולר. "בעוד שאנו מעריכים צמיחה של 16%, אנו מעריכים רק 4% צמיחה ב-2013. מעבר ל-2013, אנו צופים ירידה ביכולת הצמיחה של תחום הגנריקה - זאת לאור כניסה למחזור השלילי בתעשייה הגנריקה האמריקאית וחלקם הגדל של תרופות מקור. אנו צופים לתשובת ה-FDA בנוגע ל-beclomethasone לטיפול באלרגיה. פרט לכך, איננו צופים השקות משמעותיות מתוך הצבר של ספלון עד סוף 2013. אנו ממתינים לכניסתו לתפקיד של ג'רמי לוין על מנת לשפוך יותר אור על המאמצים של טבע בתחום האינובטיבי".

מחיר היעד של 44 דולר מתבסס על שיטת תמחור של סכום החלקים (SOP) וגוזר מכפיל רווח של 7.4 על תחזית הרווח למניה של קרייזמן ל-2013 - 5.93 דולר. קיימים שני משתנים מרכזיים העשויים להשפיע על מחיר היעד: חיובי - מספר התפתחויות חיוביות בתרופות כגון hydrocodone, שינוי התוויה בטריאנדה/נוביג'יל), אומפרו ו-StemEx. להתפתחויות אלו תיתכן השפעה חיובית של 2-6 דולר למחיר המניה. בצד השלילי - אישור גנריקה לקופקסון לפני 2014 עשוי לחתוך את המחיר המניה ב-5 דולר, ואישור ה-FDA ב-3 דולר נוספים.