נוחי דנקנר יעיד במסגרת תביעה ייצוגית נגד דיסקונט השקעות

מדובר בבקשה לייצוגית בעניין הנפקת זכויות שבוצעה ע"י בעלי השליטה בכור בנובמבר 2008 ■ לטענת התובע, מטרת ההנפקה הייתה לדלל את חלקו של הציבור

איל ההון נוחי דנקנר ימסור עדות בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת דיסקונט השקעות , שדנקנר הוא בעל השליטה בה.

כך החליט בימים האחרונים שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, בהמשך לדיונים שהתקיימו בפני השופטת גילה כנפי-שטייניץ. עדותו של דנקנר, מטעם ההגנה, תינתן בעוד כ-3 חודשים.

מדובר בבקשה להכיר בתובענה כייצוגית שהוגשה על-ידי יעקב סבו, בעניין הנפקת זכויות שבוצעה על-ידי בעלי השליטה בחברת כור תעשיות בנובמבר 2008.

התובע טוען כי ההנפקה נעשתה במטרה לדלל את חלקו של הציבור במניות כור, תוך ניצול המשבר הפיננסי העולמי וירידת כוח הקנייה של ציבור בעלי המניות - דבר שהוביל לרכישת רוב הזכויות על-ידי בעלי השליטה.

לטענת התובע, בעלי השליטה והדירקטוריון פעלו בניגוד לתשקיף מדף שפורסם במאי 2008, תוך שהם קובעים מחיר נמוך ביותר הן ביחס למחיר המניה והן ביחס להון העצמי, וכך עלה בידיהם להגדיל את החזקותיהם בכור מ-66% ל-74% ולרשום רווח הון מיידי של 320 מיליון שקל.

המשיבים טענו בתשובתם כי כור נאלצה לצאת בהנפקת זכויות בשל הצורך הדחוף להגדיל את יתרת המזומנים שברשותה, כדי שהאשראי שנטלה על עצמה לא יעמוד לפירעון מיידי. דרך פעולה זו נכפתה על החברה בשל המשבר הפיננסי העולמי שגרם לצניחה בשווי השוק של שתי החברות, שהיו השקעותיה העיקריות של כור, והיקף ההנפקה נגזר מגודל הסכום שנוצר צורך לגייס - 600 מיליון שקל.

המשיבים דחו את הטענה כי נעשה ניסיון לדלל את חלקו של הציבור, ולדבריהם ממילא לא יכלו להשפיע על זהות רוכשי המניות או היקף הרכישה על-ידי הציבור.

בא-כוחו של דנקנר, עו"ד רם כספי, הביע התנגדות להבאתו של דנקנר למסור עדות בבית המשפט. לטענתו, די בתצהירים שהוגשו - של מישל דהן, מנהל הכספים בדיסקונט השקעות; ושל השר לשעבר רענן כהן, מנכ"ל כור - כדי להשיב לכל תהייה של התובעים.

אלא שהשופט וינוגרד קבע כי דנקנר עצמו חתום על פרוטוקול ישיבת הדירקטוריון של איי.די.בי חברה לפיתוח, שהיא החברה-האם של דיסקונט השקעות ושל כור, שממנו עולה כי דנקנר ידע לכאורה פרטים על החלטות שאמורות להתקבל בכור, וזאת אף שישיבת דירקטוריון כור התקיימה במועד מאוחר יותר. (ת"א 3118/09).