רויטרס: CNN במו"מ לרכישת בלוג טכנולוגי ב-200 מיליון דולר

בלוגר של סוכנות הידיעות רויטרס מדווח כי רשת החדשות מתכוונת לרכוש את הבלוג הטכנולוגי Mashable ■ על-פי הדיווחים, העסקה אמורה להיחתם מחר

הבלוגים הטכנולוגיים ממשיכים להוות סחורה חמה בשוק. פליקס סלמון, בלוגר של סוכנות הידיעות "רויטרס", פרסם היום (ב') כי רשת החדשות CNN מתכננת לרכוש את בלוג הטכנולוגיה Mashable ב-200 מיליון דולר.

בכתבת וידיאו שהעביר סלמון, הוא דיווח על העסקה שאמורה להיסגר לטענתו מחר (ג'). עם זאת, סלמון לא מסר פרטים נוספים על העסקה ולא הזכיר את מקור המידע.

ב-CNN הכחישו כי עסקה כזו צפויה להיסגר מחר ונמנעו מלהגיב לעניין העסקה עצמה. ב-Mashable נמנעו מלהגיב לפרסום. באתר ה"ניו-יורק טיימס" חיזקו את ההערכות על בסיס דבריהם של 3 מקורות נוספים.

את הבלוג Mashable הקים פיט קאשמור ביולי 2005, כשהיה בן 19. האתר, שבו קאשמור משמש כמנכ"ל, נהנה מתעבורה של 20 מיליון גולשים שונים בחודש.

בשונה מהבלוג הפופולרי טק קראנץ' שמתמקד בעיקר בקהילת הסטארט-אפים העולמית, עיקר תשומת-הלב של Mashable היא בתחום המדיה החברתית.

קאשמור נחשב לאחד השמות המבטיחים בעולם המדיה הדיגיטלית ובעבר נבחר על-ידי מגזין "פורבס" לאחד מ-25 המפורסמים המובילים באינטרנט ולאחד הצעירים המבטיחים שבה.

בדירוג שערכה לאחרונה סוכנות "רויטרס" על המנכ"לים המשפיעים ביותר באינטרנט הגיע קאשמור למקום הראשון, כשהוא עוקף את אופרה ווינפרי, רופרט מרדוק, מייקל דל ומנכ"לים של חברות כמו פורבס, בסט ביי, זינגה ולינקדאין. הבלוג עצמו נוהג לערוך כנסים שנתיים בתחום המדיה החברתית, האינטרנט והטכנולוגיה.

רכישת הבלוג הטכנולוגי על-ידי CNN תהיה המשך ישיר לשיתוף-הפעולה בין שתי החברות, במסגרתו בין היתר כותב קאשמור טור טכנולוגי לאתר CNN. אם אכן תצא הרכישה לפועל, תהיה זו העסקה הטכנולוגית השנייה של CNN ב-8 החודשים האחרונים, לאחר שבאוגוסט אשתקד רכשה הרשת את מפתחת מגזין החדשות החברתי לאייפד Zite תמורת 20-25 מיליון דולר.

שוק הבלוגים הטכנולוגיים הפך למוקד מרכזי בתעשיית המדיה בשנים האחרונות. כבר לפני שנתיים פורסמו הערכות כי חברת האינטרנט AOL מעוניינת ברכישת Mashable, אך העסקה לא יצאה לבסוף לפועל. חברת AOL לא ויתרה על הרצון להחזיק בבלוג טכנולוגיה ובספטמבר 2010 רכשה את טק קראנץ' בכ-25 מיליון דולר.

בנוסף, בדצמבר אשתקד נרכש הבלוג הטכנולוגי ReadWriteWeb על-ידי חברת המדיה SAY. בפברואר האחרון רכש הבלוג הטכנולוגי GigaOM את אתר חדשות המדיה הדיגיטלית paidContent.