קו-אופ ישראל מגדילה את ההנחות לחברי אגודת הקו-אופ

תגדיל את ההנחה הניתנת ל-13 אלף חברי אגודת הקו-אופ ל-6% מהקנייה, לעומת הנחה של 4% כיום ■ הרשת תמתג את עצמה מחדש תחת השם "קו-אופ שופ"

רגע אחרי ההחלטה למחוק את המותג השכונתי "מיסטר זול" ואת המותג הפרטי "כוכב הבית", רשת קו-אופ ישראל מבצעת מהלך נוסף בניסיון להגדיל את נאמנות הלקוחות.

ל"גלובס" נודע כי הרשת החליטה להגדיל את ההנחה הניתנת ל-13 אלף חברי אגודת הקו-אופ ל-6% מהקנייה, לעומת הנחה של 4% שניתנה להם עד כה.

במכתב שהוציאה הרשת לחברים נכתב כי "הגדלת ההנחה היא צעד ראשון במסגרת מערך צעדים שלם שאנחנו מתכננים לטובתכם, חברי האגודה".

ואולם, ספקים של הרשת מביעים ספק ביתרון ההטבה. "הצעד הזה ברור, כי ברגע שסמנכ"ל הסחר ברשת התחלף, המחירים עלו דרסטית. זו לא באמת הטבה. הכול פסיכולוגי. הם גם אמרו לספקים שהם העלו את המחירים, ושסמנכ"ל הסחר הקודם, פיני שטרית, עבד על מרווח ממוצע של 15%-18%, ועכשיו הם הגדילו את המרווחים. זה נאמר לנו במפורש באגף הסחר", אומר אחד הספקים ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס", בכוונת הרשת להשיק בקרוב שם חדש לרשת - "קו-אופ שופ", כאשר גם המותג הפרטי ייקרא באותו השם, וזאת בדומה לדרך שנוקטות הרשתות שופרסל ומגה.

אחד הספקים מעריך כי הרשת תתקשה להשיק מותג פרטי חדש בשל הירידה במכירות והעלויות הכרוכות בכך. "הם עושים מאמצים אמיתיים, אבל תהיה להם בעיה קשה בנושא המותג הפרטי, כי ספקים לא יסכימו לייצר עבורם. הרשת ירדה במכירות, והיא כעת רשת קטנה מדי בשביל להדפיס עבורה אריזות חדשות. הם אמורים לצאת עם עיצובים חדשים למותג הפרטי ולחייב שוב את הספקים בעלויות", אומר אחד מספקי המותג הפרטי של הרשת.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים אחדים פוטרו כ-350 עובדי הרשת, והתגלו בה אי-סדרים כספיים שהביאו להתערבות רשם האגודות, שמינה את עו"ד עופר פיינשטיין כמנהל מלווה מטעמו. מאוחר יותר מונה פיינשטיין למנכ"ל בפועל.

רשת קו-אופ ישראל מונה 47 סניפי מיסטר זול, 2 סניפי מ.מ.ן, 3 סניפים של פשוט זול ו-3 סניפים של "הפינה הישראלית". לפי הערכות, מחזור המכירות של הרשת עומד היום על 850 מיליון שקל בלבד בשנה, לעומת מחזור של 1.2 מיליארד שקל לפני כ-3 שנים.

מקו-אופ ישראל נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. המרווחים ברשת לא עלו, אלא הרשת יצאה מפעילות ההבי-דיסקאונט. מכירות המותג הפרטי בגידול משמעותי, ואנחנו מצפים כי הן יגיעו ב-2013 ל-6% מהמכירות".