קשיים בהנפקת איילון שתכננה לגייס כ-400 מ' ש'

היעדר ביקושים בשוק, מעמידים בסימן שאלה את הצלחת ההנפקה או אף את התקיימותה ■ מאיילון נמסר היום כי "לא מיני ולא מקצתי, עדיין לא יצאנו להנפקה"

קשיים בגיוס המתוכנן של איילון חברה לביטוח. ל"גלובס" נודע כי חברת הביטוח שבבעלות איילון אחזקות שבשליטת לוי ונגה רחמני, תכננה לגייס כ-400 מיליון שקל, באמצעות שילוב בין גיוס הון משני מורכב והון שלישוני מורכב ביום חמישי הקרוב, ואולם היעדר ביקושים בשוק, מעמידים בסימן שאלה את הצלחת ההנפקה או אף את התקיימותה.

מאיילון נמסר היום כי "לא מיני ולא מקצתי, עדיין לא יצאנו להנפקה". גורמים בסביבת איילון טענו בנוסף, כי הכוונה היא לגייס 250 מיליון שקל.

לקראת ההנפקה המתוכננת, קיבלה איילון דירוג מחברת הדירוג מידרוג, של A3 לכתבי התחייבות נדחים המהווים הון שלישוני מורכב, לגיוס של עד 100 מיליון שקל, ודירוג Baa1 לכתבי התחייבות נדחים המהווים הון משני מורכב, לגיוס של עד 350 מיליון שקל. תמורת הגיוס אמורה לשמש להחלפת חוב ישן וחיזוק מבנה ההון של החברה. ככל הידוע, את ההנפקה אמורים להוביל לאומי פרטנרס חיתום שבניהול עופר גרינבאום, דיסקונט חיתום שבניהול אחיו התאום - אייל גרינבאום, וכן לידר שוקי הון ומגדל חיתום. רקורד חיתום של מאיר דלאל אמור להיות יועץ להנפקה.

לאיילון חוב פיננסי של כ-404 מיליון שקל, מתוכם 358 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים, ו-40 מיליון שקל הלוואות בנקאיות. הגיוס אמור היה לשמש להחלפת חובות אלה, כך שיתרת החוב לא אמורה לגדול. איילון עוסקת בכל תחומי הביטוח והחיסכון לטווח ארוך.

היקף נכסי החברה עומד על כ-10.7 מיליארד שקל, מתוכם קרוב ל-4 מיליארד שקל בקופות גמל, 1.6 מיליארד שקל בקרנות פנסיה, 1.8 מיליארד שקל במוצרי ביטוח והשאר בנכסי נוסטרו.