השקל התחזק מול הדולר: שערו היציג נקבע על 3.775 ש'

האירו נחלש ל-4.94 שקלים ■ שרי האוצר של האיחוד האירופי אישרו אתמול סופית את חבילת הסיוע ליוון ■ הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב בחודש פברואר עמד על 231.7 מיליארד דולר

המסחר בשוק המט"ח התנהל היום (ג') בהתחזקות של השקל מול הדולר והאירו. שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.29% ב-3.775 שקלים, בעוד האירו נחלש ב-0.38% ל-4.94 שקלים. בעולם נסחר האירו ביציבות סביב 1.316 דולרים לאירו.

"למרות האופטימיות מכיוון יוון וגוש האירו, האירו עדיין נחלש לרמה של 1.31 אל מול הדולר, ובארץ נחלש אל מול השקל לרמה של 4.96", כתבו האנליסטים של בית ההשקעות "פריקו". "היחלשות האירו נובעת בעיקר על רקע החששות מכיוון ספרד ופורטוגל, שכרגע ככל הנראה עומדות במרכז העניינים בשווקים הפיננסיים".

בזירת המאקרו האירופאית, היום דווח כי מדד הסנטימנט העסקי של גרמניה לחודש מארס רשם הפתעה נעימה ביותר כשעלה יותר מפי 2 מהתחזיות ל-22.3 נקודות, לעומת התחזיות שדיברו על עלייה צנועה יותר של 10 נקודות בלבד. בחודש הקודם המדד עלה ב-5.4 נקודות

שרי האוצר של האיחוד האירופי אישרו אתמול סופית את חבילת הסיוע השנייה ליוון בהיקף של 130 מיליארד אירו לאחר שהמדינה השלימה בהצלחה במהלך סוף השבוע את עסקת החלפת האג"ח עם המגזר הפרטי ובכך עמדה בכל התנאים הדרושים לקבלת חבילת הסיוע. שרי האוצר ימשיכו היום בדיונים ויתרכזו כעת בטיפול בבעיה של מדינה אחרת בגוש - ספרד. הם דורשים מהמדינה להוריד את הגירעון שלה ל-3% מהתוצר המקומי הגולמי על מנת להמשיך בנסיונות להוציא אותה מהבוץ הכלכלי שהיא נמצאת בו.

בארצות הברית, הגרעון בתקציב הממשל בארה"ב עמד על 231.7 מיליארד דולר בפברואר, כך דיווח אתמול משרד האוצר האמריקני. זאת, לעומת גרעון של 222.5 מיליארד דולר בפברואר אשתקד. משרד האוצר האמריקני צופה שהגרעון בשנת התקציב הנוכחית יעמוד על כ-1.08 טריליון דולר לעומת 1.29 טריליון דולר בשנה הקודמת.

בזירה המקומית, פרסמה אתמול הלשכה המקומית לסטטיסטיקה נתונים מדאיגים לגבי הגירעון המסחרי של המדינה. הגירעון המסחרי בחודשים ינואר-פברואר 2012 זינק ב-77.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 4.63 מיליארד שקל. לפי קצב גידול זה, הגירעון המסחרי צפוי להיות כפול מזה שב-2011. (לסיפור המלא)

בנק ישראל התייחס בדיוני הריבית שלו לחודש מארס לסיבות שהובילו להתחזקות הדולר בחודשים האחרונים ולביצועים הפושרים של הבורסה, כך עולה מהפרוטוקלים של הדיונים שפורסמו אתמול. המחאה החברתית, גל הסדרי החוב והעלאת המס על רווחי הון ל-25% במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג הם מהגורמים העיקריים שהביאו לירידות בבורסה בת"א, שעה ששוקי המניות בעולם נהנים מראלי שהחל בתחילת אוקטובר. (לסיפור המלא)

האנליסטים של "פריקו" לא צופים השפעה של ההסלמה בדרום על המסחר בזירה המקומית: "מבחינת השוק המקומי, המסחר במטבע החוץ יחסית רגוע, ללא כל השפעה מהותית של אירועי הירי בדרום על הדולר".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]