"מניות הבנקים בארה"ב יעלו ב-25% עד סוף השנה"

כך מעריך האנליסט דיק בוב, לאחר סיום מבחני הלחץ שערך ה'פד' לבנקים בארה"ב ■ בוב: "בשנתיים-שלוש הקרובות רווחי הבנקים יזנקו ומניותיהם יעלו בחדות"

לאחר סיום מבחני הלחץ שערך הפדרל ריזרב בארה"ב, מניות הבנקים יעלו השנה ב-25% לפחות, שעה שהמשקיעים מבינים שהסקטור נמצא במצב טוב. כך טוען האנליסט דיק בוב, בראיון שהעניק היום (ד') ל-CNBC.

מה שמביא את בוב למסקנה הזו הם מספר גורמים: משבר החוב באירופה שמבריח משקיעים לעבר בנקים בארה"ב, הגידול בהון והגידול בהשקעות. "אם מסכמים את העניין, 2011 הייתה השנה השלישית הכי רווחית בהסטוריה של התעשייה. לאף אחד לא היה אכפת מזה. אף אחד לא הסתכל על זה".

אמש חשף הפדרל ריזרב את התוצאות של מבחני הלחץ שערך לבנקים בארה"ב, מהן עולה כי ארבעה בנקים גדולים בארה"ב, ביניהם סיטיגרופ, נכשלו ולא הצליחו לתחזק יחס הלימת הון דרוש תחת תרחיש של מיתון אותו "המציא" ה'פד', על מנת לבדוק אם לבנקים יש יכולת לעמוד במשבר נוסף הדומה לזה של 2008. ההפסדים התיאורטיים של 19 הבנקים הגדולים בארה"ב ב-9 הרבעונים של המשבר ההיפותטי שיצר ה'פד' הסתכמו ב-534 מיליארד דולר.

בוב ציין כי "מה שעשו מבחני הלחץ של ה'פד' היה להכריח אנשים להתחיל להסתכל על היסודות הללו, ולהבין שבשנה שעברה התעשייה הזו הייתה במצב יוצא מגדר הרגיל. בשלב כלשהו זה יעלה את המניות הללו גבוה הרבה יותר ממה שהיה אתמול".

לאחר פרסום תוצאות המבחנים מספר מניות בנקים עלו במסחר המאוחר, אולם הסוחרים עדיין לא משוכנעים לחלוטין. בוב טוען כי מי שמהמר נגד מניות הבנקים עושה טעות.

הוא התנגד נחרצות למבחני הלחץ, כאשר בסוף השבוע האחרון הוא אף ציין כי המבחנים "עלולים לגרום נזק לכלכלה על ידי שליטה בכיוון המערכת הבנקאית". אולם, כעת משהם הסתיימו, בוב מעריך שזה זמן טוב לקנות מניות בנקים. "מניות הבנקים יעלו בוודאות ב-25% עד סוף השנה, וכנראה שאף הרבה יותר. בשנתיים-שלוש הקרובות רווחי הבנקים יזנקו ומניותיהם יעלו בחדות".