מרוץ המיליונרים: עלות שכר של 7.8 מיליון שקל לחומי שמיר

בכיר נוסף מגיוון אימג'ינג, יובל ינאי, נכנס למקום ה-19 ברשימת שיאני השכר ■ מנכ"ל וויביון, שנמכרה לאלווריון, התמקם במקום ה-11 בטבלה עם עלות שכר של 5.6 מ' ש'

הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות המשיכו לספק גם היום כמה מיליונרים חדשים, שהתברגו בטבלת שיאני השכר לשנת 2011.

היישר למקום החמישי נחת היום נחום (חומי) שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, שבשליטת אלרון מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. עלות שכרו של שמיר עמדה ב-2011 על כ-2 מיליון דולר, או 7.8 מיליון שקל, 3.3 מיליון שקל מתוכם הם תשלום מבוסס מניות (לשמיר הוקצו כ-625 אלף אופציות לרכישת מניות החברה במחירי מימוש של 16-29 דולר למניה, וכן 200 אלף מניות חסומות).

2.7 מיליון שקל מעלות שכרו של שמיר הם מענק, ורק 1.8 מיליון שקל הם שכר. המענק של שמיר עשוי להגיע עד 200% משכרו, בהתבסס על יעדים התלויים במכירות וברווח הנקי.

בכיר נוסף מגיוון, שפיתחה גלולת-מצלמה לאבחון מחלות במערכת העיכול, נכנס היום לרשימת שיאני השכר, אולם "רק" למקום ה-19 ברשימה. עלות שכרו של יובל ינאי, מנהל הכספים הראשי של החברה, עמדה ב-2011 על 4.9 מיליון שקל, 1.8 מיליון שקל מתוכם הם שכר, והשאר מענק ותשלום מבוסס מניות.

2.1 מיליון שקל למינטקביץ'

שכרם של בכירי גיוון ושל כמה נוספים פורסם במסגרת דוחות אלרון, זרוע השקעות הטכנולוגיה של קבוצת אי.די.בי. יו"ר אלרון, אריה מינטקביץ', המכהן ב-50% משרה, זכה לשכר של 2.1 מיליון שקל. ביחד עם עלות האופציות שלו, בסך 917 אלף שקל, עמדה עלות שכרו על כ-3 מיליון שקל.

עלות שכרם של ארי ברונשטיין, מנכ"ל אלרון, וירון אלעד, סמנכ"ל הכספים, המועסקים דרך בעלת השליטה דסק"ש, עמדה על 1.8 מיליון שקל ו-986 אלף שקל, בהתאמה.

גם שכרם של מנהלי וויביון (Wavion), שנמכרה לאלווריון בסוף השנה שעברה, פורט במסגרת דוחות אלרון. טל מאירזון, מנכ"ל וויביון, נהנה מעלות שכר של 5.6 מיליון שקל, רובם (4.8 מיליון שקל) תשלום מבוסס מניות, והשאר שכר.

במאי 2011 אישר דירקטוריון וויביון תוכנית תגמול למנהלי ולעובדי החברה, שקבעה כי 17% מהתמורה שתתקבל בעת מכירה, בניכוי הוצאות, יחולקו לעובדים. חלקו של מאירזון בתמורה, שעמדה על 30 מיליון דולר לפני הוצאות, היה 26%. חלקו של מתי וקס, מנהל טכנולוגיה ראשי בוויביון, היה 17%, ועמד על כ-3 מיליון שקל. עלות שכרו הכוללת של וקס ב-2011 עמדה על 3.6 מיליון שקל.

דמי ניהול בוואן

ששת מנהליה של וואן תוכנה, חברת שירותי המחשוב שבשליטת מיחשוב ישיר של עדי אייל, נהנו ב-2011 מעלות שכר כוללת של כ-9 מיליון שקל. שי אוזון, מנכ"ל החברה הבת, וואן שירותי תוכנה, נהנה מדמי ניהול של 100 אלף שקל בחודש, וכן ממענק של 800 אלף שקל. בסה"כ עמדה עלות שכרו על כ-2 מיליון שקל. אייל בעצמו, נהנה מדמי ניהול של 1.9 מיליון שקל.

לטבלה נכנס היום גם ישראל מאיו, משנה למנכ"ל ומנהל רכש ביבואנית כלי הבית נעמן, מקבוצת בי קמעונאות שבשליטת קבוצת אלון של דודי ויסמן ושרגא בירן. עלות שכרו של מאיו עמדה ב-2011 על 2.3 מיליון שקל, 1.5 מיליון שקל מתוכם כשכר. כמו כן שילמה נעמן 8.3 מיליון שקל לבי קמעונאות בגין שירותי ניהול הניתנים לנעמן ולחברות הבנות שלה. עד לחודש נובמבר אשתקד ניתנו שירותי הניהול בין היתר על-ידי זאב וורמברנד כיו"ר, שאותו החליף שלמה זוהר.

גם חברת הנדל"ן מירלנד הפועלת ברוסיה, מקבוצת אליעזר פישמן, הכניסה מנהל שלה לרשימה. רומן רוזנטל, מנכ"ל החברה, נהנה ב-2011 מעלות שכר של 5.5 מיליון שקל, 2.9 מיליון שקל מתוכם הם תשלום מבוסס מניות בגין האופציות שניתנו לו.

רוזנטל מועסק כמנכ"ל באמצעות שני הסכמי העסקה נפרדים, ומעבר לשכר של 125 אלף שקל לחודש, הוא זכאי גם להוצאות המחיה שלו ברוסיה.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

20 בעלי השכר הגבוה
 20 בעלי השכר הגבוה