סילבן שלום: "סנקציות יכולות להכריע את המשטר באיראן"

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, בראיון לגלי צה"ל: אנחנו צריכים להמשיך ולהוביל כדי להגיע למצב שהסנקציות יביאו למצב שאיראן תשנה את דעתה והתנהלותה

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "אין ספק שניתוקה של איראן ממערכת הכספים העולמית היא פעולה מאוד מאוד משמעותית שחיכינו לה הרבה מאוד זמן. ברגע שהסנקציות כל כך קשות אולי השלטון באיראן יגיע למסקנה שהמשך פיתוח נשק גרעיני עלול לערער את יציבות המשטר".

- כמה זמן אפשר לנהל משק בלי חיבור למסלקה העולמית?

"זה כמעט בלתי אפשרי לנהל היום משק מודרני ללא המסלקה הבינלאומית. יש לחץ כבד מאוד על המדינות שעדיין סוחרות עם איראן גם בצורת בארטר. צריך להעריך מאוד את פעולות האיחוד האירופאי וכמובן ארה"ב בנושא. אני מאמין שסנקציות יכולות להכריע את המשטר או לשנות את התנהלותו".

"העניין של לוחות זמנים זה הבעייה העיקרית בינינו לבין ארצות הברית. אין ספק שראש הממשלה נחל הצלחה במדיניותו. אנחנו צריכים להמשיך ולהוביל כדי להגיע למצב שהסנקציות יביאו למצב שאיראן תשנה את דעתה והתנהלותה".

- האם גם הסנקציה המשתקת הנוכחית תעלה את מפלס הדווקאות באיראן?

"יש להם הרבה מאוד נחישות וכוונה ברורה להגיע לפצצה. יש כיום פעולה בינלאומית מאוד מאוד מרחיקת לכת, הוחלט היום ללכת לסנקציות ללא אישור מועצת הבטחון. זה מאוד משמעותית. אסור כמובן לזנוח גם תוכניות אחרות ולהשאיר את כל האופציות על השולחן".