"רשלנות בתחזוקת דשא במגרש גדעה את קריירת הכדורגל שלי"

כך טוען גל פסנדי, כוכב הנוער של בית"ר ירושלים, בתביעה בסך 2.5 מיליון שקל שהגיש נגד בית"ר, עיריית ירושלים, הראל ביטוח וחברת דשא נוי אגרונומים

כוכב הנוער של בית"ר ירושלים תובע את הנהלת הקבוצה וטוען: רשלנות בתחזוקת הדשא במגרש האימונים בשכונת "בית וגן" גרמה לפציעתי הקשה בברך וגדעה את הקריירה המצליחה שלי ככדורגלן.

בתביעה על סך 2.5 מיליון שקל שהגיש באחרונה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, טוען הכדורגלן גל פסנדי (21) כי הפציעה גרמה לו כאב וסבל ועוגמת-נפש רבה וחיסלה את סיכוייו להתפרנס מכדורגל, דבר שהיה "משאת-נפשו ועתידו התעסוקתי".

את התביעה הגיש פסנדי גם נגד עיריית ירושלים; חברת הביטוח הראל שביטחה את בית"ר ירושלים; וחברת דשא נוי אגרונומים שתחזקה את מגרש האימונים בו נפצע פסנדי.

פסנדי שיחק בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים בתפקיד של חלוץ. בתביעתו טוען פסנדי כי הוא הצטיין במשחקו ובמהלך שנותיו ככדורגלן הוכתר פעמים רבות כ"מלך השערים". לדבריו, רבים צפו לו עתיד מזהיר בתחום הכדורגל, וחלומו ושאיפתו המקצועית היו "להגיע לשחק בקבוצת הבוגרים של בית"ר ירושלים ואף מעבר לכך".

באמצעות עורכי הדין רפאל אלמוג, רן שפירא ויואב גפני טוען פסנדי כי ב-22 באפריל 2008, במהלך משחק אימון שהתקיים במגרש מספר 3 בשכונת "בית וגן" בירושלים, נתקעה רגלו השמאלית בבור שהיה במגרש, הוא מעד, ובשל חבלה סיבובית בברך נגרמו קרע ברצועה הצולבת הקדמית, חבלות עצם וחבלות נוספות.

עקב הפציעה וניתוחים שנערכו בעקבותיה, נטען בתביעה, פסנדי אינו מסוגל עוד לשחק כדורגל. "יכולתו של התובע לעסוק בפעילות ספורטיבית נפגעה ללא היכר. התובע סובל מכאבים בתדירות יומיומית, אשר מחריפים לאחר מאמץ, והוא אינו מסוגל להתהלך למרחקים ארוכים ולכופף את ברכיו", נטען בתביעה.

לדברי פסנדי, הפציעה שחיסלה את הקריירה שלו נגרמה בשל מחדליהן ורשלנותן של הנתבעות, בין היתר בכך שהן העמידו מתקן אימונים לקוי לרשות השחקנים והתירו לקיים את האימון במגרש בלתי בטיחותי שתוחזק בצורה לקויה, מבלי שביצעו בדיקות ראויות לבחינת הליקויים והמפגעים במגרש.

"במגרש היו קרחות דשא רבות, פני השטח לא היו אחידים והכלילו בורות וחלקים נרחבים במגרש היו מלאי חול רך. למרות כל זאת, הורו מנהלי הקבוצה לקיים במגרש משחקים ואימונים ולא נקטו שום משנה זהירות להסרת המפגעים ולא עשו מהומה למניעת התאונה".

פסנדי מוסיף וטוען כי לאחר התאונה שקרתה לו, נערכו עבודות שיפוץ ותחזוקה במגרש האימונים, ובין השאר תוקן משטח הדשא.