פסיכיאטרים בכירים יבחנו את פרשת הכדורים ב"האח הגדול"

בראש הוועדה לבחינת הפרשה יעמוד יו"ר הוועדה לאתיקה של האיגוד הפסיכיאטרי, ד"ר מיכאל שניידמן ■ בתוך כך, מחר ייערך דיון בפרשה בוועדת החינוך של הכנסת

יו"ר הוועדה לאתיקה של האיגוד הפסיכיאטרי, ד"ר מיכאל שניידמן, יבחן את פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול" - כך הודיעה היום (א') ההסתדרות הרפואית.

הלשכה לאתיקה של ההסתדרות פרסמה את שמות חברי ועדת הבירור שתגובש לאור בקשת מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה. פרט לשניידמן, יקחו חלק בוועדה בכירים אחרים, ובהם נציגי הלשכה לאתיקה, פרופ' אריה בס שישמש כיו"ר הוועדה, פרופ' ראובן פורת וד"ר אלינור גושן; סמנכ"לית הטלוויזיה ברשות השנייה, איילת מצגר; ועו"ד אדווה פרי- אבישי, היועצת המשפטית של הוועדה.

במסגרת עבודתה תבחן הוועדה, שתתכנס בימים הקרובים, את עבודתו של ד"ר אילן רבינוביץ', ששימש כפסיכיאטר אשר נגדו הגיש מתמודד התוכנית לשעבר סער שיינפיין תביעה על רשלנות, וכן ייבחן הטיפול הנפשי במתמודדים אחרים שהשתתפו בתוכנית במהלך השנים. גם הזיקה להפקה תיבדק.

בתוך כך, פרשת הכדורים הפסיכיאטריים ב"האח הגדול" מגיעה לכנסת - ומחר (ב') תקיים ועדת החינוך, התרבות והספורט דיון בפרשה.

כמו כן, היום יוכלו צופי תוכנית הריאליטי לראות כיצד נחשפים דיירים בעונה הנוכחית של "האח הגדול" לפרשה, לאחר שבני משפחתו של אחד המתמודדים, סער סקלי, העבירו לו קטע עיתון מ"ידיעות אחרונות" בו נחשפה הפרשה.