טדי שגיא רכש הדירה של אהוד ברק באקירוב - והשתלט על קומה 31; ברק: "לא גדלתי עם כפית של כסף"

החצי השני של הקומה כבר בבעלות שגיא ■ ברק מגיב לחשיפת "גלובס" על מכירת הדירה: "היא גרמה לתחושת ניכור, והחלטנו לעבור לדירה קטנה יותר" ■ "הכול נעשה בעמל רב; חשובה לי אהבת הארץ וסולידריות"

יום לאחר חשיפת "גלובס" על מכירת דירתו של שר הביטחון אהוד ברק במגדלי אקירוב ב-26 מיליון שקל, מסביר ברק בעמוד הפייסבוק שלו כי המכירה הינה "מתבקשת" בשל "תחושת הניכור" שגרמה הדירה בציבור.

"רעייתי נילי ואני החלטנו כי מכירת הדירה מתבקשת וזאת נוכח ההכרה כי מקום מגורים זה גורם לתחושת ניכור וניתוק מחלקים רחבים בציבור", כתב ברק בפייסבוק. "החלטנו לעבור לדירה אחרת, קטנה יותר ופחות יקרה". ברק, כידוע, רכש דירה בפרויקט אסותא באוהאוס וילג' בת"א בכ-8 מיליון שקל.

היום (ב') נודע כי איש העסקים טדי שגיא, בעל השליטה בחברת ההימורים המקוונים "פלייטק", הוא הרוכש של הדירה של אהוד ברק, ובעצם השלים השתלטות על כל הקומה ה-31 במגדל אקירוב. חצי הקומה השנייה לצד דירתו של ברק כבר נמצאת בבעלותו של שגיא.

נציין, כי שגיא רכש בסוף 2010 את ביתם המפורסם של ויויאן וזקי רכיב ברחוב גלי תכלת האולטרה-יוקרתי בהרצליה פיתוח, והבית היקר ביותר בישראל דאז. שגיא ישלם 135 מיליון שקל עד 145 מיליון שקל בעבור האחוזה. שגיא גם רכש בשנה שעברה באמצעות חברה שבשליטתו את ארבע קומות המשרדים העליונות באחד משני המגדלים בפרויקט הארבעה שבדרום הקריה בת"א, תמורת כ-80 מיליון שקל מידי קבוצת חג'ג' של האחים צחי ועידו חג'ג'.

ברק, שספג ביקורת ציבורית חריפה בגין הדירה שרכש במגדלי אקירוב בזמן שכיהן גם כיו"ר מפלגת העבודה (הלא היא מפלגת הפועלים), כותב כי צבר הון פרטי "בעמל רב" כשעבד במגזר הפרטי: "לאחר שנים רבות בשירות המדינה וצה"ל ומיד עם תום תפקידי כראש ממשלה בשנת 2001, פניתי לשוק הפרטי למשך כ-6 שנים. בשנים אלו צברתי את רכושי בעמל רב. לאורך כל התקופה כאזרח שומר חוק, עסקי היו שקופים לרשויות ולמותר לציין כי שילמתי את מלוא המיסים כדין וכמתבקש".

לפי ברק, הדירה במגדלי אקירוב נרכשה לא רק למטרת מגורים, אלא כהשקעה. "במהלך שהותי באזרחות רכשנו ושילמנו רעייתי ואני את הדירה במגדלי אקירוב כהשקעה וכדי לגור בה. עם חזרתי לחיים הציבוריים היה קשה שלא להבחין בביקורת בעניין מקום מגורי ולא חשבתי שנכון להתעלם ממנה לאורך זמן", כתב בפייסבוק.

בדבריו מציין ברק כי הדבר החשוב לו באמת הוא "אהבת הארץ" וערכי סולידריות, ומעביר מסר חברתי למדי: " את מרבית חיי הבוגרים ביליתי בשירות המדינה וצה״ל, את ילדותי עברתי בקיבוץ בתנאי חיים לא פשוטים. עם זאת הייתה לי ילדות מאושרת ולא הרגשתי שחסר בה דבר. הדבר החשוב היה אהבת העם והארץ.

"ספגתי ערכים שמבטאים סולידריות, שותפות ונכונות להקרבה. לא גדלתי עם כפית של כסף אך בהחלט קיבלתי את הכלים שאיפשרו לי לקחת אחריות על גורלי ועל עתידי. אני מאמין כי על החברה והמדינה להעניק הזדמנות שווה לכל פרט בחברה, אך גם לדרוש ממנו השתתפות ואחריות".