מחזיקי האג"ח של יוון יקבלו החזר של 78.5% על החוב

(עדכון) - הנושים שרכשו חוזי ביטוח (CDS) על האג"ח שלהם יזכו בהחזר של 78.5% על החוב, כלומר 78.5 סנט על כל דולר שחייבת להם ממשלת יוון

בעלי האג"ח הפרטיים של יוון אשר ביטחו עצמם מפני חדלות פירעון של הממשלה, זכו להפעלת הביטוח על האיגרות שרכשו, לפי גובה פיצויים של 78.5%. בסך-הכל, גופי הביטוח ישלמו לבעלי האג"ח כ-2.5 מיליארד דולר עבור פירעון ה-CDS-ים.

קרי, עבור כל אירו ששילמו בעלי האג"ח על האיגרות, יזכו להחזר של 78.5 סנט, בדומה לנתונים הראשוניים, שפורסמו לפני התוצאות הרשמיות, של הגופים המנהלים את המכרז - Markit Group ו-Creditex Group - שנערך לפי כללי ארגון ה-ISDA, שהכריז על תוכנית החילוץ היוונית כ"אירוע אשראי".

ועכשיו, קצת רקע: חלק מרוכשי האג"ח הממשלתיות היווניות קנו, במקביל לרכישת האיגרות עצמן, גם מכשיר פיננסי שנקרא CDS. מדובר במעין חוזה ביטוח מפני חדלות פירעון של האג"ח, במסגרתו משלמים הנושים פרמיה נדיבה לגופי ביטוח, אשר בתמורה מנפיקים את ה-CDS-ים לנושים כנגד האג"ח שרכשו.

במסגרת תוכנית החילוץ היוונית, בעלי האג"ח יחליפו את האיגרות אשר ברשותן באג"ח חדשות, תוף ספיגת "תספורת" נומינלית של כ-53.5%. אירוע זה, כאמור, הוכרז על ידי ה-ISDA כ"אירוע אשראי" באופן רשמי, מה שהוביל להפעלת חוזי ה-CDS על חלק מהעסקאות - ומזכה את הנושים בהחזרים חלקיים על ה"תספורת" שהם סופגים.

במסגרת תוכנית חילופי האג"ח היוונית, בנוסף ל"תספורת" לנושים, צפויה ממשלת יוון לזכות בסיוע חיצוני של כ-130 מיליארד אירו - אשר יאפשר לה לאזן את תקציבה הממשלתי ולהגיע ליחס חוב-תוצר של כ-120% עד שנת 2020.

ראש הממשלה היווני לוקאס פפדימוס אמר היום בראיון לעיתון "הפייננשל טיימס" שיוון עברה כבר יותר ממחצית הדרך לקראת התאוששות. פפדימוס טען, שיש רוב שקט בקרב אזרחי יוון שמוכנים לעשות הכל על מנת לצאת מהמשבר הנוכחי, והבטיח: "יוון לא תבקש לעשות הסדר חוב נוסף".