"גלובס" מציג: אתרי האינטרנט שיחסכו לכם זמן וכסף

עולם הצרכנות ממשיך להוליד מיזמים שחוסכים זמן וכסף - החל מאתרים להשוואת מחירים בסופר, דרך לוח להשגת טרמפים ועד פורום להחלפת מוצרי תינוקות

עולם הצרכנות הישראלי מגבש פנים וצורה חדשים, וממשיך להוליד מיזמים המסייעים לחסוך זמן וכסף - החל מאתרים ואפליקציה להשוואת המחירים בסופר און-ליין, דרך לוח להשגת טרמפים ועד פורום להחלפת מוצרי תינוקות.

תחבורה

מחשבון דלק: כמה עולה הנסיעה?

אחד הכלים באתר המחשבונים גולינגו הוא מחשבון לחישוב עלות הדלק בנסיעות השונות. הגולש בוחר את נקודת התחלת מסלול הנסיעה ואת נקודת הסיום - כשהכתובת מוזנת בעברית או מסומנת על המפה, וכן נדרש להזין את מחיר הדלק העדכני ונתוני צריכת הדלק של הרכב.

המחשבון מחשב באופן דיפרנציאלי את עלות חלק המסלול הנמצא באזורים עירוניים ובאזורים בין-עירוניים (מבלי להתחשב בצריכת דלק מוגברת או מופחתת הנובעת מנסיעה בתנאים חריגים) ואמור לסייע בקבלת החלטות. לצד אלה, מוצגים טיפים לחיסכון בעלויות הדלק. העיצוב פשוט, והגולשים נקראים להציע הצעות ייעול.

goleango.com

תחבורה

לוח טרמפים: דרך יעילה לצמצם הוצאות נסיעה

ואם בעליית מחירי הדלק עסקינן, מציע לוח הטרמפים החדש של יד2 כיוון אחר לחיסכון. בלוח החדש אפשר להציע או לחפש טרמפים על ידי יצירת קשר ישיר בין המחפשים למציעים, כשפרסום המודעות באתר הוא בחינם וללא הגבלת זמן. ניתן לפרסם מודעות טרמפים על בסיס קבוע (למשל, כל יום שני ושלישי) או נסיעות חד-פעמיות (לפי תאריך) - וגם לבחור אם להציע טרמפ חינם או לחלוק בעלויות הדלק.

"לנסיעה משותפת יש מספר יתרונות מעבר לחיסכון בעלויות הדלק", אומר מנכ"ל יד2, יבין גיל-מור. "כך למשל היא מאפשרת להפחית את זיהום האוויר והנסיעה בנתיב המהיר לתל-אביב היא בחינם לרכב שכולל 4 נוסעים, כך שנוצר כאן גם חיסכון בזמן. הטרנד הצרכני-שיתופי תופס תאוצה כיום, ואני מאמין שלוח הטרמפים הוא רק סנונית ראשונה במגמה הזאת".

http://me.yad2.co.il/Trempim

קניות בסופר

פרייסז: לסרוק ולהשוות את המחיר בזמן אמת

ה-"waze" של עולם הסופרים - ככך מגדיר עצמו פרייסז - שירות חברתי, סלולרי ואינטרנטי, להשוואת מחירים בסופר שמרכז מידע מהמוני קונים ומאפשר להם - בעזרת אפליקציה מוצלחת המגובה באתר אינטרנט - לנהל רשימת קניות, לסרוק ברקודים של מוצרים בחנות ובלחיצת כפתור לקבל את המחיר הזול ביותר עבור הרשימה באזור הגיאוגרפי שלהם.

את הרשימות ניתן לשתף עם אחרים, ובאמצעות המידע המצטבר (את המחירים ניתן לעדכן גם מהבית לאחר הקניות) ניתן להגדיר ולקבל התראות על ירידת מחירים, להתעדכן בזמן אמת על מבצעים, לצפות בהיסטוריית מחירים של מוצר, לנהל רשימת מוצרים מועדפים, לראות סטטיסטיקות לגבי המוצרים הכי מבוקשים ועוד.

מאחורי המיזם המבורך עומד בועז יהב, שהשקיע מזמנו וממרצו ואף חבר בהמשך לתנועת "ישראל יקרה לנו" כדי לקדם את מיזם ההשוואות. מאגר המדווחים גדל בקצב מרשים, ועמו גם היקף המידע.

pricez.co.il

מיי סופרמרקט: להשוות מחירים בין אתרי הסופרים

אתר mySupermarket, ש"עושה עלייה" ומייבא מודל בריטי מצליח, פרי פיתוח ישראלי של היזם אלון עופר, מתיימר לשנות את המצה העגום של קניות מקוונות בסופר בארץ. החל מהיום (ג'), מועד השקתו, יוכל הצרכן להשוות בכל רגע נתון את סל הקנייה שירכיב בין אתרי רשתות המזון - נכון להיום מגה, שופרסל, רמי לוי וכעת גם יינות ביתן - תוך אפשרות להשוות בין סלים הכוללים מוצרים שאינם זהים לגמרי.

מנוע ההשוואה יעודכן תמידית במחירי האתרים, יוכל לפצל ביניהם את הקנייה להגדלת החיסכון (תוך שקלול דמי המשלוח הנפרדים) וגם יציע חלופות למוצרים הקיימים בסל - בהתאם למבצעים קיימים, למותגים חליפיים או לחיסכון על פי גודל המוצר.

במקבילה הבריטית גולשים בכל חודש כ-4 מיליון צרכנים בריטים, וגם ליפן התרחב הממשק. העיצוב נקי ויעיל, ויש תמונות של כל מוצר ומוצר ושמירה על אובייקטיביות. שווה להתנסות ולעקוב.

mysupermarket.co.il

מסירת מוצרי ילדים

אמא לאמא: פורום ייעודי להחלפת מוצרים לתינוקות

גם אם החברה העומדת מאחורי המיזם הבא מסחרית במהותה, הרעיון עדיין מבורך: באתר "אמא לאמא" של מטרנה מוזמנים ההורים להחליף, לקבל, למסור ולתרום מוצרי ילדים ותינוקות - ובכך לחסוך בעלויות הכבדות ששואבות את קהל ההורים. פסטיבל המותגים המיותרים שחוגג מעל ראשי ההורים, וההבנה הגדלה שצמצום הוצאות אפשרי ושבחינת חלופות עשויה להשפיע לא מעט - ידרבנו אולי את המעוניינים להציץ ולקחת חלק בשוק החליפין הזה.

האתר מציע מודעות הממוינות על-פי קטגוריות , מידות וגילאים, וכיאה ללוח מוצרי יד שנייה ניתן לראות תקציר על כל מוצר, תמונה שלו ואת פרטי המוסר ליצירת קשר. המיזם פעיל גם בעמוד הפייסבוק של מטרנה, והוא נמצא, אם להשתמש בדימוי מתאים, בחיתוליו - אך הפוטנציאל לניצול גדול.

imaleima.co.il

לוח קונים

בייזר: הקונה הוא המפרסם, המוכר מחפש אותו

אתר בייזר מנסה לצאת מהקונספט הקבוע של אתרי השוואות המחירים, ולאפשר לצרכנים להשוות מחירים ולקבל הצעות אטרקטיביות בדרך הפוכה: המוכרים הם שמחזרים אחרי הקונים ועסוקים בלחפש אותם.

באתר, מספרים היזמים, רשומים כיום מאות חברות, עסקים, יבואנים, ספקים ומשווקים: הצרכן מקליד את שם המוצר או בוחר מרשימת קטגוריות ותכונות מבוקשות, המודעה נקלטת באתר ונשלחת למוכרים.

מוכרים מאומתים ובדוקים יכולים לשגר הצעות לאזור האישי של הלקוח באתר, והוא יחליט אם ועם מי ליצור קשר. ניתן לשוב למוכר עם שאלות נוספות דרך האתר, ובאתר מבקשים לעדכן בכל מקרה שבו נתקל הלקוח ביחס בלתי הוגן או בלתי מקצועי.

האתר מאפשר לצרכנים לדרג את המוכרים שמציעים הצעות לא רלוונטיות ולהקל עליהם את הסינון בעתיד. גיא זווילי, המייסד, מאמין כי "בפלטפורמה החדשה הצרכן לא חייב לשבור את הראש ולרכוש מוצר שאינו טוב עבורו".

Buyzer.co.il