סקר: אפיק ההשקעה הכי מועדף על הישראלים - דירות

מהסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, שיזם משרד רו"ח ליאון אורליצקי, עולה כי 61% מהציבור עדיין מעדיף להשקיע את כספו בשוק הנדל"ן, לעומת 23% שמעדיפים אפיק השקעה כלשהו בבנק

הציבור הישראלי ממשיך להעדיף השקעה בדירת מגורים על פני כל אפיק השקעה אחר בבנק, כך עולה מסקר שנערך בנושא שוק הדירות בישראל על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד רו"ח ליאון אורליצקי ושות'. מהסקר עולה כי 61% מהציבור עדיין מעדיף להשקיע את כספו בשוק הנדל"ן, למרות השינויים הצפויים בשוק זה שמטרתם להוזיל את מחירי הדירות בארץ. זאת, לעומת 23% שמעדיפים אפיק השקעה כלשהו בבנק. הסקר התבצע בקרב 500 נשאלים בגילאי 18 ומעלה.

מהסקר עולה כי ההעדפה להשקעה בנדל"ן גבוהה אף יותר בגילאי 35-54, בהם כ-72% מעדיפים להשקיע בנדל"ן. לעומתם בגילאים מאוחרים יותר של 55 ומעלה הרצון להשקיע בנדל"ן פוחת ל-47% מקרב אוכלוסייה זו.

בהתאם לפילוח מבחינת רמת דתיות, נמצא כי אצל דתיים חרדיים קיימת נטייה גבוהה יותר להעדיף את ההשקעה בנדל"ן (71.9%) לעומת מסורתיים (59.6%) וחילונים (57.7%). בבדיקה על פי השכלה מעידים נתוני הסקר שככל שרמת ההשכלה עולה כך גם עולה ההעדפה להשקעה בנדל"ן על פני האפיק הבנקאי, כך למשל 57% מבעלי ההשכלה תיכונית ומטה בחרו בנדל"ן, 62.4% בעלי השכלה על תיכונית בחרו באפיק זה ו-63.4% מבעלי ההשכלה האקדמית מעדיפים לרכוש דירה.

מפילוח לפי אזור מגורים עולה, כי אצל תושבי הדרום קיימת העדפה להשקעה בנדל"ן (64.5%) מאשר באפיק בנקאי לעומת תושבי הצפון והשרון (55.8%).

רו"ח משה ליאון, שותף מנהל במשרד ליאון אורליצקי ושות': "למרות המחאה החברתית והפרסומים הרבים על המהפכה הנדל"נית הממשמשת ובאה, ועל מחירי הנדל"ן הצפויים לרדת בעקבותיה, הציבור עדיין מאמין שנדל"ן הוא אפיק ההשקעה הטוב והבטוח ביותר".

ליאון הוסיף כי "ייתכן ונטייה זו נובעת בין השאר גם ממניעים פסיכולוגיים לפיהם, השקעה בנדל"ן היא השקעה בטוחה ב'אבנים וברזלים', משהו מוחשי לעומת השקעה באפיקים אחרים. הציבור אינו מאמין בבנקים ולכן מעדיף אפיקי השקעה שמרניים".