המירוץ לנשיאות מתחמם: הצעת התקציב של הרפובליקנים

התקציב, שהוצג על ידי המפלגה הרפובליקנית כדי לנגח את הנשיא אובמה, מספק רק שתי מדרגות מס של 10% ו-25% ומקצץ את ההוצאות בכ-5 טריליון דולר במשך 10 שנים יחסית לתקציב של אובמה

המירוץ לנשיאות מתחמם: הרפובליקנים בבית הנבחרים בארה"ב חשפו היום (ג') טיוטת תקציב המבקשת לשנות לחלוטין את כללי המיסוי והקיצוצים של ממשלו של הנשיא ברק אובמה.

התקציב, שהוצג על ידי חבר המפלגה הרפובליקנית פול ריאן מוויסקונסין, מספק רק שתי מדרגות מס של 10% ו-25%, מקצץ את ההוצאות בכ-5 טריליון דולר במשך 10 שנים יחסית לתקציב של אובמה, ומעביר את הטיפול בביטוח בריאות למדינות השונות בארה"ב על מנת לחסוך כסף. בנוסף, המס התאגידי מקוצץ ב-10% לרמה של 25%.

בשנת בחירות גם הצעת התקציב הזו, לה אין סיכוי ממשי להכנס לתוקף כרגע, משמשת כקרש קפיצה עבור הרפובליקנים במירוץ לנשיאות, כאשר עיקר הדאגה של האמריקנים מוכוונת בתקופה הזו לכלכלה המנסה להתאושש.

"אני חושב שאנחנו חייבים למדינה את הבחירה הזו כדי שהאנשים יוכלו להחליט בעצמם בנובמבר (מועד הבחירות לנשיאות - נ.נ)", אמר פול ריאן, העומד בראש ועדת התקציב של בית הנבחרים. "אנחנו מראים למדינה איך נעשה דברים בצורה שונה".