איום בכונס נכסים לבניין במנהטן בבעלות תלמידי מנדלוביץ'

ל"גלובס" נודע כי שמונה קומות בבניין עומדות כיום ריקות - והמשקיעים הפסיקו לקבל תשלומי הריבית ■ מנדלוביץ' ניהל מו"מ לרכישת חלקה של אאורה בפרויקט, גייס מיליוני דולרים מתלמידיו - אך העסקה לא יצאה לפועל והכסף לא הגיע ליעדו

מכה נוספת לתלמידי נפתלי מנדלוביץ' המנוח: אחד המלווים לנכס שבו השקיע מועדון המשקיעים יו-טרנד בארה"ב, מאיים בנקיטת הליכי כינוס נכסים בגין אי-עמידה בתשלומי הריבית בזמן.

חברת אאורה השקעות (בפירוק), יו-טרנד של מנדלוביץ' ומשקיעים נוספים, מחזיקים יחדיו במלון דירות במנהטן שבניו-יורק, אך חברת הפרויקט אינה מצליחה לעמוד בהחזר החובות בזמן, והיא עלולה להימכר בהליכי כינוס הנכסים.

איש עסקים ישראלי-אמריקני בשם אלברטו כהן העניק לחברת הפרויקט בפברואר 2011 הלוואה של כמיליון דולר. הריבית בגינה, בגובה של 11%, משולמת מדי חודש, אך חברת הנכס לא עמדה בתשלום האחרון. גם המשקיעים ביו-טרנד, שהעמידו הלוואה של 10 מיליון דולר לפרויקט, אינם מקבלים את הריבית. לחברת הפרויקט יש גם חובות של מאות אלפי דולרים לרשויות בארה"ב, בגין תשלומי מיסים שונים.

מדובר בכישלון נוסף של בועז משעולי ויוסף צליח, בעלי השליטה (לשעבר) בחברת אאורה. השניים נכנסו להשקעה במנהטן עם הון עצמי קטן של כמה מאות אלפי דולרים. לעומתם, בעלי מכללת מגמות, נפתלי מנדלוביץ' (שהלך לעולמו בחודש שעבר) גרר את תלמידיו להשקעת ענק של 10 מיליון דולר.

הלוואת המזנין מאלברטו כהן והלוואה של 10 מיליון דולר מבנק New York Community, הן הלוואות בכירות להלוואה של מועדון יו-טרנד.

המשקיעים שהתעניינו נסוגו

פרויקט Metro Apartments נמצא בפינת הרחובות 440 (מערב) ו-41 בניו-יורק. הנכס נרכש בסוף 2009 תמורת 17.5 מיליון דולר, והושקעו בשיפוצו כ-7.5 מיליון דולר נוספים. צליח ומשעולי תכננו להסב את בניין המגורים (כ-4,000 מ"ר) למלון דירות שיושכרו לטווח קצר. עד כה שופצו הקומות 9 עד 13, והן מושכרות, אך יתר הקומות לא שופצו. חלק מהקומות 1 עד 8 עומד ריק, ובחלקן גרים דיירים מוגנים שלא ניתן לפנותם.

נאמני אאורה, עוה"ד חגי אולמן ועמית לדרמן, מסבירים כי "היזמים לא אמדו נכון את היקף הוצאות השיפוץ של שלב א', וכן את מועד הסיום והכשרת היחידות, וכתוצאה מכך נוצרה מצוקה תזרימית שמעיבה על התזרים השוטף. בחודש ינואר התפוסה נמוכה, וככל הנראה הרבעון הראשון של 2012 ייגמר בהפסד".

ואם לא די בכך, הרי שלחברת הפרויקט יש חובות לבעלי מקצוע שונים, בהיקף של כחצי מיליון דולר, שבגינם כבר התקבלו דרישות לתשלום החובות.

מספר משקיעים הביעו עניין ברכישת הנכס, אך נסוגו לאחר ביקור בו, ובמיוחד לאחר שהבינו את מבנה הבעלות המסובך. האחזקה בנכס היא בשרשור, דרך שתי חברות בלוקסמבורג ועוד שתי חברות בארה"ב. אאורה השקעות מחזיקה ב-35% מהנכס, יו-טרנד (בדרך של הלוואה) ב-35% וקבוצת משקיעים ישראלים-אמריקנים ב-30% הנותרים.

נאמני אאורה מאשרים את חשיפת מגזין G משבוע שעבר, כי מנדלוביץ' ניהל מו"מ לרכישת חלקה בפרויקט. מנדלוביץ' גייס כמה מיליוני דולרים מתלמידיו, אך העסקה לא יצאה לפועל, והכסף לא הגיע ליעדו.

ההפסד בפרויקט מנהטן מתווסף להפסדים של עשרות מיליוני שקלים שרשמו חברי מועדון יו-טרנד מהשקעות באג"ח זבל של חברות דוגמת אאורה, דוראה, סיביל וטי.אר.די, שקרסו לאחר ביצוע ההשקעות.