מריל לינץ': "עידן הדפסת הכספים מתקרב לסופו"

זאת המסקנה של סקר שערכה זרוע המחקר של בית ההשקעות בקרב מנהלי קרנות ■ רוב מנהלי הקרנות מעריכים שהכלכלה העולמית תוכל להחזיק את עצמה עכשיו ללא הצורך לסיוע מצד הבנקים המרכזיים

האם העידן של ההקלות הכמותיות ו"הדפסת הכספים" נמצא לקראת סופו? על פי סקר שערכה זרוע המחקר של מריל לינץ' החודש בקרב מנהלי קרנות בארצות הברית, התשובה היא בהחלט חיובית.

מהסקר עולה שהמשקיעים מעודדים מעתיד הכלכלה ואפיקי הצמיחה והם לא מצפים לתוכניות נוספות של הקלה כמותית גם מצד הפידרל ריזרב בארצות הברית וגם מצד הבנק המרכזי האירופי, שרק לפני כ-3 שבועות השיק תוכנית הקלה כמותית משלו עבור הבנקים האירופאים.

"המסקנה שעולה המסקר הזה היא שמנהלי הקרנות מאמינים שהצעדים הללו, שנקטו הבנקים המרכזיים של אירופה וארצות הברית, עבדו", אומר גארי בייקר, אסטרטג בזרוע המחקר של מריל לינץ'. "זה אומר שהמדיניות של הבנקים המרכזיים הייתה נכונה, ושהמאבק באינפלציה עובד בצורה מספקת שלא מצריך תוכנית נוספת של הקלה כמותית".

28% ממנהלי הקרנות מצפים שהכלכלה העולמית תתחזק ב-12 החודשים הבאים, לעומת 11% בלבד שנתו הערכה דומה בסקר שנערך בחודש שעבר. מדובר על האחוז הכי גבוהה בקר מנהלי הקרנות מאז חודש מארס אשתקד. רוב מנהלי הקרנות עדיין רואים בבעיית החוב כאיום המרכזי על ההתאוששות בצמיחה הגלובלית.