עכשיו זה רשמי: טבע תעבור להסחר ב-NYSE ב-30 במאי

המעבר הוא כנראה יוזמה של היו"ר פיליפ פרוסט ■ בטווח הקרוב המהלך עלול ליצור בלאגן קטן בטבע, שכן בעקבות המעבר קרנות שממוקדות בהשקעה בנאסד"ק יצטרכו לצאת מן החברה ■ ב-NYSE נסחרות רוב חברות התעשייה הגדולות

טבע תעבור להיסחר בבורסה הראשית של ניו יורק, NYSE ב-30 במאי השנה. כך הודיעה החברה היום (ד'). NYSE היא הבורסה בה נסחרות רוב חברות התעשיה הגדולות בארה"ב ובכלל זה גם רוב חברות התרופות הגדולות, והיא מרכזת מחזורי מסחר גדולים יותר.

נאסד"ק הייתה היסטורית הבורסה המתמקדת בחברות הייטק (שחלקן הפכו מאז לחברות תעשיה), ובהתאם רוב חברות התרופות הצעירות והחדשניות נסחרות בה.

המעבר הוא כנראה יוזמה של יו"ר החברה פיליפ פרוסט, שהיה בעבר יו"ר בורסת ה-AMEX שנרכשה על ידי NYSE לאחרונה. "כחברה פרמצבטית גלובלית הממשיכה לצמוח הן בתחום הגנרי, הן בפעילות הממותגת והן בתחום התרופות ללא מרשם, בורסת ניו-יורק, הבורסה הגדולה בעולם, תספק עבורנו פלטפורמת מסחר איכותית ונגישות גדולה יותר לשוק", ציין פרוסט פרוסט. "אנחנו שמחים להצטרף לבורסת ניו-יורק לצד רבים מהלקוחות הגדולים, הספקים והשותפים שלנו".

"אנחנו גאים שטבע, חברה פרמצבטית גלובלית המציעה תרופות איכותיות בהישג יד לכל מקום בעולם בחרה לעבור לבורסת ניו-יורק ומכירה בערך של קהילת שוק ההון הגלובלית, הרכב השוק והטכנולוגיה שלנו", אמר דאנקן נידראוור, מנכ"ל בורסת ניו-יורק. "אנו מצפים לשותפות עם טבע ועם בעלי המניות שלה".

בטווח הקרוב המהלך עלול ליצור בלאגן קטן בטבע. בעקבות המעבר, קרנות שממוקדות בהשקעה בנאסד"ק יצטרכו לצאת מן החברה וקרנות שמתמקדות רק בהשקעה ב-NYSE, יוכלו להיכנס. בטווח הרחוק מאמינים רוב המשקיפים על החברה כי למהלך לא תהיה השפעה משמעותית.