"תג מחיר": קטין מואשם בהצתה, השחתת רכוש וסיכון חיים

הפרקליטות הגישה אישום נגד קטין מיהודה ושומרון בגין הצתת רכוש של פלסטינים, ריסוס הכתובת "תג מחיר", השחתת פני מקרקעין, סיכון חיי אדם והפרעה לשוטר

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, בשבתו כבית משפט לנוער, כתב אישום נגד קטין המתגורר באזור יהודה ושומרון, בגין השתתפות בפעולת "תג מחיר".

על-פי כתב האישום, הנאשם קשר קשר עם אחרים שזהותם אינה ידועה להצית רכוש של תושבים פלסטינים. על-פי כתב האישום, ב-16 בדצמבר 2012 בשעות הלילה המאוחרות בכפר נביא אליאס, הצית הקטין בצוותא עם אחרים מכונית יונדאי השייכת לפלסטיני.

עוד מואשם הקטין כי ביחד עם חבריו ריסס על קיר סמוך את הכתובת "תג מחיר". מיד בהמשך, עם הגעת הנאשם והאחרים ברכבם ליציאה מן הכפר, הורתה ניידת משטרה באמצעות מערכת כריזה לרכב לעצור בצד הדרך. הנאשם והאחרים החלו להימלט מהניידת תוך כדי נהיגה פרועה ומהירה, כשהם מתעלמים מרכבי המשטרה שדלקו בעקבותיהם.

במהלך ההימלטות השליכו הנאשם והאחרים חפצים שונים מחלונות הרכב לרבות כפפות גומי, קופסת גפרורים, אבנים ומיכל ספריי. כאשר הגיע רכבם למחסום משטרתי, פרץ הרכב את מחסום הדוקרנים שהוצב לאורך הכביש והמשיך בנסיעתו הפרועה כאשר 3 מגלגליו מנוקבים. רק לאחר מספר מאות מטרים נטשו הנאשם וחבריו את הרכב בשולי הדרך ונמלטו רגלית.

הקטין מואשם בהצתה, השחתת פני מקרקעין, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

בית המשפט אסר על פרסום שמו של הקטין הנאשם וכן כל פרט העשוי להביא לזיהויו. כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד עודד יונתן קלר.