מארס השחור: מדדי המאקרו המובילים באירופה יורדים

(עדכון) כל מדדי מנהלי הרכש ברחבי אירופה רשמו ירידה והם מצביעים על התכווצות ■ גם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בגרמניה רשם נתון של 48.1 נקודות מה שמצביע על התכווצות

הראלי של החודשים האחרונים גרם להרבה משקיעים ואנליסטים לחשוב שאנחנו נמצאים לקראת סופו של משבר החוב באירופה. אבל הנתונים שפורסמו היום מעידים שהמצב באירופה עדיין רע ואפילו ממשיך להתדרדר.

מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו לחודש מארס ירד לרמה של 48.7 נקודות מרמה של 49.3 נקודות בחודש מארס, כשהציפיות היו לעלייה לרמה של 49.3. המדד מצביע על החרפה בהתכווצות בפעילות בגוש האירו שכן המדד מצביע על נתון של מתחת ל-50 נקודות שמפריד בין צמיחה לבין התכווצות.

אם נפרק את המדד המשוקלל לגורמים, נראה שהמדד בתחום הייצור ירד לרמה של 47.7 נקודות בחודש מארס לעומת 49 נקודות בחודש פברואר כשהצפי היה לעלייה לרמה של 49.5 נקודות. גם המדד בתחום השירותים רשם ירידה קלה החודש עם ירידה לרמה של 48.7 נקודות מרמה קודמת של 48.8 נקודות כשהצפי היה לעלייה ל-49.2 נקודות.

גם המצב של גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, לא מבשר טובות. כשהיקף פעילות הייצור במדינה עברה להתכווצות, לאחר שמדד מנהלי הרכש בתחום הייצור במדינה לחודש מארס רשם נתון של 48.1 נקודות מרמה קודמת של 50.2 נקודות בחודש פברואר, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 51 נקודות.

גם המצב בצרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, לא נראה טוב. בעוד מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור נותר ללא שינוי ברמה של 50 נקודות שמצביעה על קיפאון לאחר שהצפי היה לעלייה מזערית לרמה של 50.3 נקודות, המדד בתחום השירותים ירד ל-47.6 נקודות מרמה קודמת של 50 נקודות כשהצפי היה לעלייה ל-50.2 נקודות.

נקודת האור היחידה ביום העגום הזה מגיעה מכיוון מדד אמון הצרכנים של גוש האירו של חודש מארס שרשם עלייה גבוה יותר מהתחזיות לרמה של (19-) נקודות מרמה קודמת של (20.3-) נקודות שנרשמה בחודש פברואר, בעוד שהתחזיות דיברו על עלייה מתונה יותר ל-(19.8-) נקודות