בצל הזינוק במחיר: סעודיה התחייבה לשאוב יותר נפט

ממשלת סעודיה התחייבה היום כי תגדיל את תפוקת הנפט ב-25% לרמה של 12.5 מיליון חביות ביום כדי לענות לביקושים העולמיים וללחוץ את מחירי הנפט כלפי מטה

"הזהב השחור" צונח בעקבות סעודיה וסין. סעודיה התחייבה היום (ה') כי היא תישאב יותר נפט כדי לספק את המחסור שנוצר בשווקים העולמיים. בנוסף, ההאטה בכלכלת סין תורמת אף היא לירידת מחיר הנפט שצונח בכ-2% לרמה של 105 דולר לחבית. (נפט גולמי)

כאמור, מחיר הנפט זינק מאז תחילת השנה בכ-15%, זאת הן בשל המתיחות בין איראן לבין מדינות המערב שהטילו חרם על ייבוא הנפט ממנה, והן בשל הגידול העולמי לזהב השחור.

העלייה התלולה במחיר הנפט הדאיגה כלכלנים רבים שהצהירו כי כלכלות המערב ייסבלו מאינפלציה גבוהה וייכנסו למיתון במידה ומחירי הנפט הנפט ימשיכו לעלות. לכן, מעצבי המדיניות ובכללם נשיא ארה"ב הפעילו לאחרונה לחץ רב על המדינות המפיקות נפט כדי שיגדילו את תפוקת הנפט במטרה ללחוץ את מחירו כלפי מטה.

ממשלת סעודיה שהגיבה ללחץ זה הודיעה היום כי בכוונתה לספק את הביקושים העולמיים ולהגדיל את תפוקת הנפט שלה במטרה לייצב את השווקים ולהשיב את מחירי הנפט לרמתם הנורמאלית, זאת למען הצרכנים הסובלים מעליית מחירי הדלק, והתעשייה העולמית כולה הנאלצת להעלות את המחירים, עניין העלול לגרום לאינפלציה להרים ראשה.

סעודיה הנחשבת לאחת ממפיקות הנפט הגדולות בעולם, מפיקה כיום כ-10 מיליון חביות ביום, וגורמים בממשלה הסעודית טענו כי יש ביכולתם להגדיל באופן מיידי את תפוקת הנפט לרמה של 12.5 מיליון חביות ביום.