סיטי ימכור אחזקותיו בבנק טורקי; יפסיד 1.1 מיליארד ד'

ההפסד אחרי המיסים ברבעון הראשון של 2012 יעמוד על כ-700 מיליון דולר ■ סיטיגרופ יפחית את היקף אחזקותיו בבנק מ-20% ל-10% ■ ההפסד נובע מירידה בשווי הבנק הטורקי

סיטיגרופ , הבנק השלישי בגדולו בארצות הברית מבחינת נכסים, הודיע שהוא מתכוון להפחית את אחזקותיות בבנק הטורקי Akbank T.A.S ובעקבות כך, הבנק צפוי לרשום הפסד של כמיליארד דולר, לפני מיסים, בתואצות הרבעון הראשון של שנת 2012, כך עולה ממסמכים שהגיש הבנק לרשות לנייר ערך האמריקאית.

מהמסמכים עולה שסיטי מתכוון להפחית את היקף אחזקותיו בבנק הטורקי מ-20% ל-10%, וההפסדים שהבנק צפוי לרשום נובעים בעיקר מירידה בערך הבעלות על הבנק שהושפעה מהתנודתיות החריפה בשער החליפין של הדולר מול הלירה הטורקית.

המהלך של סיטיגרופ הינו חלק מתהליך כולל שעובר הבנק על מנת להפחית את אחוז הבעליות הצולבות שיש לבנק בחברות אחרות על מנת לעמוד בתנאים של אמנת באזל III המתייחסת לדרישות ההון של המוסדות הפיננסים. התהליך הזה כולל גם מהלך להפחתת אחזקות בחברת ההשקעות סמית' בארני, שנמצאת בבעלות משותפת של הבנק עם מורגן סטנלי .

נזכיר, שסיטיגרופ היה אחד מבין ארבעת הבנקים הגדולים בארצות הברית שנכשלו במבחן הלחץ האחרון של הפדרל ריזרב שתוצאותיו פורסמו בשבוע שעבר. הכישלון הזה מחייב את הבנק להציג תוכנית חדשה בה ייפרט כיצד הוא מתכוון להתמודד עם משבר חריף בכלכלה העולמית.