UBS: "רשמו לפניכם - ב-22 בספטמבר חל מפנה בשווקים"

כלכלני UBS גורסים כי בתאריך זה חל מפנה בשווקים, עת תשואות האג"ח האמריקניות ל-10 שנים נפלו לשפל כל הזמנים - 1.72% ■ "מאז, החלה מגמה דובית בשוק האג"ח - בעוד המניות ימשיכו לעלות"

ב-22 בספטמבר 2011 חל מפנה דרמטי בשוק, כך מציינים היום (א') כלכלני בנק UBS, בציינם כי בתאריך זה החלה המגמה הדובית בשוק איגרות החוב האמריקניות - מה שגורר את שווקי המניות כלפי מעלה, בקורלציה הפוכה.

בתאריך זה, מזכירים ב-UBS, הגיעו תשואות האג"ח האמריקניות ל-10 שנים לשפל כל הזמנים - 1.72% - ומאז נמצאות במגמת עליה, במקביל לשלל סימנים נוספים המעידים עם תחילתו של "שוק דובי" בכל הקשור לאיגרות החוב, בעוד המשקיעים מבכרים לצאת מ"נכסים בטוחים" דוגמת האג"ח, ומחפשים נכסים "מסוכנים" יותר - כמו מניות.

והסיבות? ב-UBS מציינים כמה. ביניהן, הסימנים המתמשכים להתאוששות הכלכלה האמריקנית, ובדגש על שוק העבודה - בעוד רמת האבטלה צונחת לרמה של 8.3% ונתוני המאקרו בתחום מעידים על ירידה הדרגתית ומתמשכת בכמות המובטלים.

בנוסף, מציינים בבנק ההשקעות את הקונצנזוס הקיים בשוק כי הפדרל ריזרב ישיק לבסוף תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3), אשר צפויה להתמקד, כך לפי השמועות, באג"ח מגובות-משכנתאות.

גם הערכות הבנק כי קצב הצמיחה בסין יואץ במחצית השנייה של שנת 2012 (למרות הורדת יעד הצמיחה השנתי במדינה ל-7.5%) תורמת להערכה הכללית. בנוסף, מציינים ב-UBS כי גם המיתון המסתמן בגוש האירו "אינו נורא כפי שחשבנו בתחילה".

"שווק המניות ימשיכו לעלות ולהציג ביצועי-יתר לעומת שוק האג"ח", כותבים ב-UBS. "אנו מחזיקים פוזיציות בהתאם זה מכבר ומתקפים את הערכותינו".

אגח ארצות הברית
 אגח ארצות הברית