פיני זהבי: "הייתי קורבן של פורטסמות"

"הגרדיאן" מפרסם כי ה"סופר אייג'נט" החזיק חוזה סקאוטינג של 400 אלף ליש"ט לשנה מהמועדון, סידר לאברם גרנט ג'וב, והביא את סאשה גאידמק כרוכש

פיני זהבי זכה באנגליה לכינוי "סופר אייג'נט", לאור העובדה שבמהלך ההיסטוריה שלו בכדורגל האנגלי הוא לא הסתפק רק בעסקאות למכירה ורכישת שחקנים. בכתבה של העיתונאי דייויד קון ב"גרדיאן" מתוארת המעורבות העמוקה של סוכן השחקנים הישראלי בקבוצת פורטסמות. כך למשל, מציין קון כי זהבי היה מעורב ברכישה ובמכירה של המועדון, היה לו חלק מרכזי במינויו של אברם גרנט לתפקיד המנג'ר, והוא אף החזיק בהסכם עם פומפי שהבטיח לו 800 אלף ליש"ט לשנתיים (400 אלף ליש"ט לעונה) עבור שירותי סקאוטינג שהעניק למועדון.

נכון לעכשיו, זהבי נותר עם נכס ישראלי אחד בפורטסמות - הבלם טל בן חיים, שממשיך ליהנות מהסכם חסר תקדים עבור קבוצה בליגת המשנה: 36,000 ליש"ט לשבוע, בהסכם לארבע שנים. לבן חיים, אגב, אין מה לדאוג: פורטסמות שפועלת תחת מפרק, מחויבת לפי החוק האנגלי לתת קדימות לתשלום משכורות לשחקנים, ורק אחר כך ליתר הנושים.

מי שסובל מהסדר הפירוק הוא פיני זהבי עצמו. "כן, פעלתי להביא את אברם גרנט וטל בן חיים (למועדון)", מצוטט ה"סופר אייג'נט" בכתבה. "היה לי הסכם סקאוטינג ועמלות סוכן בפורטסמות, אבל בגלל הידידות שלי עם המועדון הסכמתי לחכות לכסף שהגיע לי. מעולם לא חשבתי שהם יגיעו לפשיטת רגל". לטענת זהבי, הוא עדיין לא קיבל "פני אחד" מתוך 2.074 מיליון ליש"ט שהמועדון חייב לו, בעקבות הקריסה הכלכלית של פורטסמות בפברואר 2010. "הייתי קורבן של פורטסמות", מצוטט זהבי.

זהבי גם מודה שהוא היה זה שהביא למועדון את סאשה גאידמק, בנו של ארקדי, ב-2006 כדי לרכוש את הקבוצה מידיו של מילאן מנדריץ'. "ברור שגם זכיתי לקבל עמלה על הבאתו של גאידמק", מצוטט זהבי. בהמשך מציין זהבי כי הפעולות שלו למכירת שחקנים היו אלו שהחזיקו את המועדון עם הראש מעל המים במשך כמה שנים. "אני הצלתי את המועדון מפשיטת רגל כי הצלחתי למכור את השחקנים הטובים ביותר". אחת הדוגמאות היא מכירתו של סולי מונטארי לאינטר ב-2008, עסקה של זהבי, עבור 12.7 מיליון ליש"ט.

פיטר סטורי, ששימש כמנכ"ל פורטסמות בעבר, אמר כי ההחלטה להחתים את זהבי על הסכם סקאוטינג בגובה 400 אלף ליש"ט בשנה נבעה מהקשרים שלו בכל העולם. "יש לו קשרים ענפים בארגנטינה, ברזיל וצ'ילה, וחשבנו שנוכל להרוויח מזה. זה היה יכול להיות הסכם מצוין עבור המועדון, אבל זה לא קרה בגלל שהקבוצה נכנסה להליך פירוק". זהבי עצמו אמר בכתבה כי "השגתי להם הזדמנויות אדירות לרכישת שחקנים, אבל הם מעולם לא קנו כי לא היה להם כסף".