"סוכנים ישראלים מנסים למצוא ה'אקדח המעשן' באיראן"

לפי הדיווח, שפורסם ב-"אל-ערביה" וגם בעיתון "Sunday Times", ישראל משתמשת בבסיס קבע בצפון עיראק המשמש את סוכני המודיעין הישראלי כבר יותר מ-5 שנים ■ עוד דווח כי כוחות הקומנדו הישראלים שוקלים פעולה מודיעינית בעומק השטח האיראני

רשת "אל-ערביה" מדווחת היום (א') כי גורמי מודיעין מערביים חשפו לאחרונה כי סוכנים ישראלים הפועלים מתוך בסיס בעיראק מנסים לחשוף עדויות ל"אקדח מעשן" באיראן, זאת כדי להוכיח כי הרפובילקה האיסלאמית בונה ראשי נפץ גריעניים במסגרת תוכנית הגרעין שלה.

לפי הדיווח, שפורסם בין היתר גם בעיתון "Sunday Times", ישראל משתמשת בבסיס קבע בצפון עיראק המשמש את סוכני המודיעין הישראלי כבר יותר מ-5 שנים, אך בחודשים האחרונים הסוכנים הישראלים הגבירו את פעולתם. עוד דווח כי הסוכנים עושים שימוש באמצעים טכנלוגים מתקדמים המסוגלים לעקוב אחר הקרינה הנפלטת מפעילות ייצור הגרעין האיראנית, וכן אחר ניסויים צבאיים שמבצעים האיראנים ליד טהראן.

כזכור, איראן מנעה לאחרונה את כניסתם של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית של האו"ם (IAEA) שהחלו לחקור מחדש את מתקני הגרעין של איראן, לאחר שפרסמה דו"ח לפיו מתקני הגרעין של איראן הם אינם למטרות שלום בלבד והיא שואפת לפתח גם נשק גרעיני.

"מצאנו עדויות לכך שאיראן ניסתה להסתיר ניסויים שביצעה בראשי נפץ ליד העיר פארצ'ין, זאת כהכנה לקראת הביקור של פקחי האו"ם", כך מסרו גורמים מערביים ל"אל-ערבייה". לפי ה-IAEA איראן אומנם מצהירה בכל עת כי מתקני הגרעין שלה הן למטרות שלום, ומשמשות רק למטרות אזרחיות, אך למעשה היא פועלת במקביל להקמת מתקני גרעין לשימוש צבאי בעיר פארצי'ן.

אל-ערביה צוטטה גורמים מערביים שטענו כי הכוחות המיוחדים של ישראל בוחנים אפשרות להצניח אנשי קומנדו שייתחפשו לחיילים איראנים וייפעלו בתוך המתקנים הצבאיים האיראניים במטרה לחשוף את תוכניות הגרעין הצבאיות של איראן. לפי אותם מקורות פעולה אפשרית שכזו יכולה להתבצע ליד העיר קום, שם מרוכזת פעילות העשרת האוראניום של איראן.

לפי אותם גורמים מערביים, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מסר "חומרי מודיעין מפלילים" לנשיא ארה"ב ברק אובמה כאשר נפגש עימו מוקדם יותר החודש, שהושגו כתוצאה מפעולות מודיעיניות של הקומנדו הישראלי בעומק השטח האיראני.

עיתון "הסנדי טיימס" מציין כי ההיסטוריה מוכיחה כי הפעולות הצבאיות של ישראל בעבר לוו תמיד בפעולות מודיעיניות מקדימות בעומק שטח האויב. כך למשל לפני שישראל תקפה את מתקני הגרעין בסוריה ב-2007, כוחות קומנדו ישראלים אספו חומרי מודיעין באמצעות פעולות בעומק השטח הסורי.