השוורים דוהרים: קרנות הגידור הגדילו החשיפה למניות

קרנות הגידור זנחו כמעט לגמרי את הפוזיציה השורית ופתחו יותר פוזיציות שוריות ב-5 חודשים האחרונים ■ מדד קרנות הגידור זינק לשיא של 48.6 נקודות לפני כשבוע

לאחר שבשבוע האחרון השווקים איתגרו את הגל השורי שהחל עוד בתחילת 2012 ונרשם מסחר מהוסס בכל בורסות העולם, המשקיעים שואלים עצמם לאן מועדות פני השוק? האם הגל השורי יימשך או שמא הוא רק לקח "פסק זמן" וימשיך בקרוב את העליות

את התשובה לכך ניתן למצוא בהתנהגותם של קרנות הגידור הגדולות שלמעשה מאמינות כי גל העליות יימשך בתקופה הקרובה. קרנות הגידור זנחו כמעט לגמרי את הפוזיציה השורית ופתחו יותר פוזיציות שוריות ב-5 חודשים האחרונים זאת משום שהחלו לרכוש מניות בהיקפים הגבוהים ביותר מזה כשנתיים.

עדות לכך מספק מדד קרנות הגידור הבוחן את חשיפתם של הקרנות למניות ואת הסנטימנט השורי שלהם. המדד רשם עלייה לרמה של 48.6 נקודות בשבוע החולף לעומת קריאה של 42 נקודות בסוף נובמבר 2011, זוהי העלייה החדה ביותר מאז אפריל 2010 ומעידה על כך שקרנות הגידור נמצאות בפוזיציה שורית על השווקים. גם מדד בלומברג העוקב אחר קרנות הגידור רשם עלייה של 1.4% בחודש פברואר וציצמם את הפער שרשם ביחס למדד ה-S&P 500 ב-2.65%.

מנהלי ההשקעות בקרנות הגידור מנסים עתה לסגור את הפער ולרשום תשואות שיכו את מדד ה-S&P 500 שזינק ב-27% מאז תחילת אוקטובר 2011 ובכך למעשה הזרימו "כסף חדש" לשווקים, עניין שתמך עוד יותר בראלי הגדול.

מנגד, אנליסטים פסימיים יותר התומכים במגמה דובית, מזהירים כי השווקים עלו בצורה חדה ומהירה מדי ביחס לכלכלה הריאלית שהציגה תוצאות פושרות למדי. "השוריים" מזהירים כי הכסף החדש עומד להיגמר וכי השווקים עומדים בפני תיקון שיוביל למגמה שורית בחודשים הקרובים.

"לדעתי העליות יימשכו בחודשים הקרובים ולכן הגדלתי את הפוזיציות השוריות במניות", טוען בארטון ביגס, מייסד ומנכ"ל קרן הגידור Traxis Partners. "הכלכלה האמריקנית מתאוששת לאיטה ומשבר החוב האירופי נסוג מעט. אומנם צפוי תיקון של 5%-7% אך בסופו שוקי המניות ישובו לעלות".