פול סליה: 50% מפייסבוק - שלי; פייסבוק: לבטל את התביעה נגדנו

פייסבוק מבקשת מביהמ"ש הפדרלי בניו-יורק לבטל את תביעתו של פול סליה, ומאשימה אותו בזיוף חוזה וביצירת תכתובות מייל פיקטיביות שיתמכו בטענותיו

עוד מכשול בדרך להנפקה המדוברת של השנה: פייסבוק ביקשה היום (ב') מבית המשפט הפדרלי בניו-יורק לבטל תביעה נגדה, בטענה כי מדובר בהונאת בית המשפט.

התביעה הוגשה על-ידי פול סליה, שטוען כי ב-2003 חתם על חוזה עם מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, המעניק לו שליטה של 50% בחברה, שהוקמה שנה לאחר מכן. סליה טוען כי בעקבות זאת הוא זכאי למחצית משליטתו של צוקרברג בפייסבוק.

פייסבוק מאשימה מנגד את סליה בזיוף החוזה וביצירת תכתובות מייל פיקטיביות שיתמכו בטענותיו, ודורשת מבית המשפט הפדרלי בניו-יורק לבטל את המשפט.

מדובר בעוד תביעה שהוגשה נגד הרשת החברתית לפני ההנפקה המתוכננת בוול סטריט, כאשר על-פי התשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה, היא שואפת לגייס 5 מיליארד דולר. לפי ההערכות, ההנפקה תתבצע לפי שווי שעשוי לנוע בטווח שבין 50 ל-100 מיליארד דולר.

עוד עולה מהתשקיף כי היקף ההכנסות של פייסבוק ב-2011 עמד על 3.71 מיליארד דולר - פי 2 בהשוואה להכנסות שלה ב-2010, והרווח הנקי שלה ב-2011 נאמד ב-1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-606 מיליון דולר ב-2010 ו-229 מיליון דולר ב-2009.