גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, מברכת בשיחה עם אתר "גלובס" על ההסכם שהושג היום עם ההנהלה ודוחה את הביקורת הציבורית כלפי תוספות השכר והמענקים שיקבלו עובדי הרכבת.
"ההסכם הוא ניצחון של העובדים והעבודה המאורגנת וגם ניצחון ציבורי", היא אומרת היום. "תמיד אמרתי שאני נאבקת גם למען העובדים וגם למען הנוסעים כדי לשפר את הרכבת".
- האם האופן המיליטנטי שהובלת את המאבק מראה שאין דרך אחרת להגיע לתוצאות כאלו ישראל?
"אני לא יכולה להגיד את זה. הייתי רוצה יותר הבנה, אבל אם אתה מאמין במטרה ובדרך - התוצאות טובות".
- אם המאבק היה מתנהל באופן שקט, הייתם משיגים אותן תוצאות?
"קשה לי לנחש. אני פשוט בלי שינה יומיים, כל הזמן קראתי וכתבתי דברים...".
- שר התחבורה ישראל כץ איים לסגור את הרכבת ובסוף התקפל... האמנת לאיומיו?
"אני לא מתעסקת במאבקים ומלחמות. הרבה פעמים קראתי לו לשבת ולדבר... אני שמחה שהיום לחצנו ידיים".
- מה דעתך על הביקורת הציבורית נגד הבונוסים ותוספות השכר לעובדי הרכבת?
"אם יש מישהו במדינה שמגיע לו תוספות ובונוסים זה עובדי רכבת ישראל, שבמשך הרבה שנים היו בלי הסכמי עבודה ראויים, למעשה משנת 2005. הם עובדים טובים, מקצועיים ואמינים".

המספרים של רכבת ישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.