מיקרומדיק משקיעה מיליון דולר בביומרקר של הדסית-ביו

'ביומרקר' מפתחת מוצרים לדיאגנוסטיקה קלינית של סרטן המבוססים על סמנים ביולוגים (ביומרקרים) מתקדמים המיועדים לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן, ניטור וניבוי הצלחת הטיפול התרופתי

חברת מיקרומדיק מקבוצת ביו לייט שבשליטת ישראל מקוב, מעבה את אשכול הדיאגנוסטיקה: החברה הודיעה הבוקר כי תשקיע 1 מיליון דולר בחברת 'ביומרקר' של הדסית ביו. בנוסף, החברה קיבלה אופציה להשקעה נוספת של 1 מיליון דולר, באמצעות חברת הבת מיקרומדיק בתשלומים קבועים מראש תמורת 33% מהון המניות של ביומרקר.

עם מימוש האופציה תחזיק מיקרומדיק ברוב (53%) מהון המניות של ביומרקר בדילול מלא. עם חתימת ההסכם והשלמתו מיקרומדיק תהיה זכאית למנות את רוב חברי הדירקטוריון.

ביו-לייט היא חברת החזקות וניהול, העוסקת באמצעות חברות בנות, בהקמה וניהול אשכולות של חברות העוסקות בתחומים מוגדרים תוך השקעה בחברות העוסקות במחקר ופיתוח של תרופות ומוצרים רפואיים. אשכול הדיאגנוסטיקה מנוהל באמצעות חברת מיקרומדיק.

ביומרקר תוסיף לאשכול פרויקטים נוספים, הן בתחום הדיאגנוסטיקה של סרטן המעי הגס, המתמקדים בזיהוי מוקדם של המחלה והתאמת טיפול לחולה והן בתחום הדיאגנוסטיקה של סרטן השד המתמקדים בניטור התפתחות המחלה והתאמת טיפול רפואי לחולה.

'ביומרקר' מפתחת מוצרים לדיאגנוסטיקה קלינית של סרטן המבוססים על סמנים ביולוגים (ביומרקרים) מתקדמים המיועדים לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן, ניטור וניבוי הצלחת הטיפול התרופתי (Companion Diagnostics). לחברה צבר מוצרים בפיתוח וקניין רוחני בתחום האבחון והגילוי המוקדם של סרטן השד והמעי הגס, וגישה ייחודית למערכת נכסים בבית החולים הדסה עין-כרם, כגון מעבדות, מומחיות קלינית ומאגר דגימות נרחב וייחודי.

שוק הסמנים (ביומרקרים) לזיהוי מחלות הסרטן הוא שוק הצומח בקצב מהיר וצפוי להגיע לכ-9.5 מיליארד דולר בשנת 2014. הגורמים לצמיחת השוק הינם צורך ברור באבחון מוקדם ככלי ליעילות הטיפול, חוסר בבדיקות בעלות ספציפיות וסגוליות גבוהה וצורך בהתאמת הטיפול לחולה, כך על פי מחקרים.

סוזנה נחום-זילברברג, מנכ"ל ביו-לייט: "אנו מבצעים היום צעד חשוב נוסף במימוש אסטרטגיית האשכולות שלנו ושמחים על הצטרפותה של ביו-מרקר לאשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית המנוהל ע"י מיקרומדיק - צעד המוביל ליצירת מסה קריטית וערך באשכול. הערכים המוספים והאסטרטגיים במהלך זה הם רבים ומגוונים".

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו : "בשנה וחצי האחרונות קידמנו בצורה משמעותית את תיק החברות שלנו על ידי הכנסה של חברות פארמה בינלאומיות, חברות גדולות מישראל וכן שותפים אסטרטגיים וכל זאת על מנת למצות את הפוטנציאל הרב שטמון בהדסית ביו ובחברות הבנות שלה".