תחקיר BBC חשף: NDS פרצה לחברת ITV באמצעות האקר

חברת הטכנולוגיה NDS שהייתה בבעלות ניוז-קורפ מואשמת שגייסה האקר בכדי שזה ייפרוץ לכרטיסים החכמים שייצרה חברת -ITV - המתחרה הגדולה של רשת SKY - בבעלות תאגיד ניוז-קורפ

תחקיר שביצע ה-BBC חושף כי ענקית התקשורת ניוז-קורפ, בבעלותו של המיליארדר רופרט מארדוק, גייסה "האקר" שייפרוץ לחברה המתחרה ITV. לפי התחקיר ניוז קורפ השתמשה בחברת הטכנולוגיה NDS שאותה מכרה לא מכבר לחברת סיסקו, כדי לשזו תגייס את ההאקר עבורה.

כזכור, זוהי לא ההסתבכות הראשונה של ניוז-קורפ. לפני כשנה הואשם אחד העיתונים שבבעלותה, ניוז אוף דה וורלד, כי הוא צותת למספר בכירים בריטים ללא ידיעתם, כעת, מואשמת ניו-קורפ כי היא השתמשה בחברת -NDS כדי שזו תפרוץ לכרטיסים החכמים שסיפקה חברת ITV, הנחשבת למתחרה הגדולה של רשת SKY שהיא חלק מבעלות התאגיד הענק של מרדוק.

ההאשמות מתייחסות לכך ש-NDS פרצה לכרטיסים החכמים של ITV, המספקת שירותי תקשורת בתשלום, ושינתה את הקודים שלהם, עניין ששיבש את פעילותה ובין היתר הוביל לקריסתה בשנת 2002. ב-NDS דוחים את הטענות ואומרים שהם השתמשו באותו האקר רק כדי לעקוב אחר האקרים אחרים היכולים לפגוע בפעילותה ולפרוץ לכרטיסים החכימים שהיא מייצרת.