דויטשה בנק הפך להיות הבנק הגדול ביותר באירופה

עקף את הבנק הצרפתי BNP פאריבה ■ בשנת 2011 הציג הבנק גידול של 14.6% בהיקף הנכסים שלו וזה מה שעזור לו לקחת את התואר הזה

הבנק הגרמני דויטשה בנק הפך בימים האחרונים לבנק הגדול ביותר באירופה לאחר שהציג עלייה של 14% בשנת 2011 בהיקף הנכסים שלו ל-2.16 טריליון אירו, בעוד שבנקים אחרים נאלצים למכור נכסים בנסיון להתמודד עם השלכות משבר החוב על מערכת הבנקאות האירופית.

בכך עקף דויטשה בנק את הבנק הצרפתי BNP Paribas והפך להיות הבנק הציבורי הגדול ביותר באירופה מזה 5 שנים. מנכ"ל הבנק ג'וזף אקרמן שיעזוב את תפקידו במאי, הוא מבין האחראים העיקריים להישג הזה של הבנק שכן בתקופת כהונתו הקיף המאזנים של הבנק גדלו בכ-40% בעוד שמבחינת גודל, הבנק הגיע לכדי 80% מגודלה של הכלכלה הגרמנית והוא הבנק השני הממונף ביותר מבין 10 הבנקים הגדולים ביותר באירופה.

"דויטשה בנק התנגד במשך תקופה ארוכה לקיצוץ במאזנים שלו" אמר לוץ רוימייר, מנהל בכיר ב-Landesbank Berlin Investment. "וזה מובן, כי ככל שאתה ממונף יותר, ההכנסות יהיו גבוהות יותר בזמנים טובים. הם רוצים לקצץ כמה שפחות על מנת להמשיך לעשות עסקים בהיקף גדול ככל האפשר".

המינוף הגבוה של הבנק גורמים לכך שההכנסות והרווחים שלו יותר תנודתיים וקשורים יותר למצב השווקים בעולם. כשהיה ראלי בשוק האג"ח ב-2009 הבנק רשם תשואה ממוצעת של 14.6% על הנכסים שלו. כשבשנת 2010 המשבר באירופה החריף התשואה ירדה ל-5.5% בלבד, בעוד שבשנה שעברה נרשמה תשואה של 8.2%.