אבנר ודלק קידוחים בוחנות מיזוג והנפקה בחו"ל

(עדכון) - כך עולה מהדוחות הכספיים של דלק קידוחים שפורסמו הלילה ■ הנפקה בבורסה זרה תגדיל את חשיפת פעילות האנרגיה למשקיעים זרים ■ הערכות: בוחנות הנפקה בבורסת הונג-קונג, לונדון או ניו יורק ■ הרווח ב-2011: 70 מיליון ד'

אבנר ודלק קידוחים , השותפות בקידוחי "תמר" ו"לוויתן" ומרכזות את תחום האנרגיה בקבוצת דלק תחת דלק אנרגיה , בוחנות מיזוג ביניהן על מנת לאחד את הפעילויות המשותפות תחת מטריה אחת. כך עולה מדוחות דלק קידוחים, אשר פורסמו היום (ה') באישון לילה.

נסביר כי השותפות מחזיקות בחלקים שווים ב"תמר" ו"לוויתן", וכבר היום פועלות בכמה תחומים כמקשה אחת.

יתרה מזאת, על פי הדוח, השותפות הממוזגת בוחנת הנפקה בחו"ל. על פי גורם המקורב לנושא, הבורסות העיקריות הנבחנות הן הונג-קונג, לונדון או ניו יורק.

הנפקה לחו"ל כמובן נותנת לפעילות האנרגיה של דלק חשיפה בינלאומית, עקב המסחר במניות מעבר לים. כמו כן, בוחנות השותפויות אפשרות להכנסת שותף אסטרטגי ל"לוויתן".

מכל מקום, אם תצא התוכנית אל הפועל, מדובר במכה קשה לבורסה באחד-העם, שעלולה לאבד כמה ממניותיה הסחירות והמעניינות ביותר.

ולחלק הכספי של הדוח: את 2011 סיימה דלק קידוחים עם רווח של כ-70 מיליון דולר לעומת כ-50 מיליון דולר ב-2010, כאשר ההכנסות זינקו מכ-91 מיליון דולר לכ-141.6 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת גז הסתכמו בכ-184.32 מיליון דולר, והשותפות שילה תמלוגים בשיעור של כ-42.65 מיליון דולר.

את הרבעון הרביעי חתמה דלק קידוחים עם רווח של כ-16 מיליון דולר לעומת רווח של כ-6.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010.