"נתניהו לא מבלף - יתקוף באיראן עד סוף השנה"

ג'פרי גולדברג, פרשן פוליטי בכיר בארה"ב טוען במאמר דיעה כי כל הספקנים טועים וראש ממשלת ישראל יתקוף את מתקני הגרעין של איראן עוד השנה ■ גולדברג טוען כי גם הנשיא אובמה מאמין כי ישראל תתקוף בחודשים הקרובים

ג'פרי גולדברג, פרשן פוליטי בכיר בארה"ב טוען במאמר דיעה כי כל הספקנים טועים וראש ממשלת ישראל יתקוף את מתקני הגרעין של איראן עוד השנה, עם סיוע של ארה"ב או בלעדיה.

גולדברג טוען כי הוא נפגש עם בכירים ישראלים לפני כשבוע, כאשר חלקם שירטטו בפניו תסריטים חיוביים לגבי תקיפה באיראן וטענו כי התקפת הנגד האיראנית לא תהיה מהותית עבור ישראל, אך חלקם שירטטו תסריטים פסימיים יותר, לפיהם העורף הישראלי לא יעמוד במתקפה של אלפי טילים איראנים. לכן, ההצהרות האחרונות שנתניהו השמיע לאחרונה בדבר תקיפה אפשרית באיראן הם בבחינת בלוף אחד גדול, ונועדו רק להרתיע את הרפוביליקה האיסלאמית.

גולדברג מטיל ספק בתיאוריה הזו וטוען שגם נשאי ארה"ב ברק אובמה ושר ההגנה לאון פנטה תומכים בדיעה לפיה ישראל תתקוף בקרוב. אומנם, נתניהו הצליח לרתום את העולם כולו לנושא האיראני, ואכן הסנקציות הכלכליות נותנים אותותיהם, אך לדעתו של גולדברג אין ספק שישראל ובפרט נתניהו, לא יוכלו להשלים עם איראן גריעינית ולכן ייצאו למתקפה.

"אומנם אני לא שותף לדעתו של פנטה שהצהיר בעבר כי ישראל תתקוף את איראן לכל היותר עד יוני 2012, אך אני סבור שבתנאים הקיימים דוברים הסיכויים שישראל תתקוף לכל היותר עד סוף השנה", אומר גולדבר.

השאלה היא רק מתי

גולדברג טוען כי הן ישראל והן ארה"ב תומכות בתקיפה צבאית על מתקני הגרעין של איראן, במידה והסנקציות לא יעשו את שלהן. אך חילוקי הדיעות המרכזיים בין ירושלים לוושינגטון היא לגבי הזמן. בעוד הדיעה הרווחת בארה"ב היא שניתן יהיה להשמיד קליל את מתקני הגרעין של איראן גם ב-2013 או 2014, בישראל סוברים כי שנת 2012 היא נקודת הזמן האחרונה בה יהיה ניתן לתקוף את מתקני הגרעין האיראנים, ולאחריה האיראנים כבר ישיגו את הפצצה וישתמשו בה כמנוף שיימנע מהמערב לתקוף אותה.