משה גביש ושמואל שם-טוב ישמשו כדירקטורים חיצוניים בתל"י

יצטרפו לדירקטוריון תל"י - חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל

משה גביש, מי שכיהן בעבר כיו"ר רשות השידור ויו"ר הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, ושמואל שם-טוב, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה ומנהל ההפקות של JCS, יצטרפו החודש לדירקטוריון תל"י - חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל.

גביש ושם-טוב ישמשו כדירקטורים חיצוניים ראשונים בתל"י, לאחר שאסיפת החברים של הארגון קיבלה לפני כחודשיים שורת החלטות בנוגע לממשל תאגידי, שמטרתן התמקצעות הדירקטוריון והחלת מאפיינים של חברה ציבורית על תל"י.

בין היתר נקבע בתקנון המעודכן של תל"י כי אסיפת החברים תמנה ועדת איתור, אשר תמליץ בפני האסיפה הכללית על המועמדים לדירקטוריון מבין חברי תל"י ותמליץ בפני הדירקטוריון על מועמדים לדירקטורים החיצוניים.

יו"ר תל"י, אבי שמש, הסביר כי "שילוב דירקטורים חיצוניים נועד לכך שהם יתרמו לתל"י מניסיונם, וזאת בעיקר בתחומים שאינם נוגעים לתחום היצירה ושאף בהם עוסקת תל"י מטבע הדברים, כגון כספים, ניהול והכרת תחום התקשורת והרגולציה".

כעת, לאחר שנבחרו הדירקטורים החיצוניים, ייבחרו 6 דירקטורים, נציגי בעלי המניות, 3 תסריטאים ו-3 במאים. היו"ר הבא ייבחר מבין חברי הדירקטוריון החדש.

שמש, מי שכיהן כמנכ"ל תל"י מאז הקמתה עד 2008 וכיו"ר הדירקטוריון ב-4 השנים האחרונות, בקש לסיים תפקידו עם סיום כהונת הדירקטוריון הנוכחי בעוד כ-3 חודשים ולא הציג מועמדות לדירקטוריון החדש.