סרטה של אילנה דיין "בקן הטאליבן" ישתתף בפסטיבל סרטים בקנדה

הסרט, ששודר במסגרת התוכנית "עובדה" במארס 2011, ישתתף בפסטיבל הסרטים Female Eye Film Festival שייערך בעוד 3 חודשים בטורנטו, קנדה

סרטה של אילנה דיין "בקן הטאליבן", ששודר במסגרת התוכנית "עובדה" ב-2011, ישתתף בפסטיבל הסרטים Female Eye Film Festival שייערך בעוד 3 חודשים בטורנטו, קנדה. הפסטיבל, החוגג השנה עשור לפעילותו, משמש קרקע למפגשים של נשים מובילות מתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

הכתבה "בקן הטאליבן" שודרה במסגרת התוכנית "עובדה" עם אילנה דיין בחודש מארס אשתקד. הכתבה תיעדה את המפגש של דיין עם יחידת מארינס באזור הקרבות מארג'ה באפגניסטן. בסרט נראים חיילים אמריקנים מדברים בגילוי-לב עם דיין על הפחדים והחששות שלהם ועל המוות שאורב בכל פינה. כזכור, דיין נפצעה במהלך צילום הכתבה לאחר שנקלעה לחילופי אש בין הכוחות האמריקאים לכוחות הטאליבן.

הישג זה מצטרף לשורה ארוכה של פרסים אותם קטפה התוכנית. ב-2011 זכה כתב "עובדה", איתי אנגל, במקום הראשון בפרס הקולנוע הדוקומנטרי של פורום היוצרים על כתבתו "המדריך למהפכה", שסיקרה את תגובות הרחוב המצרי במהלך הימים ההיסטוריים של פרוץ המהפכה בקהיר.

בשנת 2011 זכה סרטו של בן שני, "תיכון ההזדמנות האחרונה", במקום השני בפרס רחל פרימור ז"ל לתחקיר עיתונאי בנושאים חברתיים. בנוסף, הסרט זכה בחודש אפריל 2011 במדליית כסף בפסטיבל ניו-יורק היוקרתי לקולנוע וטלוויזיה.