הקונגרס אישר הצעת החוק המקלה על עסקים קטנים לגייס הון

החוק יעזור לעסקים קטנים להפוך לחברה ציבורית בזמן קצר יותר ולגייס כספים ■ "הצעת החוק היא נצחון לאמריקנים מחוסרי עבודה שמשוועים לתעסוקה"

הקונגרס בארה"ב אישר היום (ג') את הצעת החוק המכונה JOBS, שאמורה להקל על עסקים קטנים וסטארט-אפים לגייס כספים. החוק עבר לנשיא ברק אובמה לאישורו, וצפוי לעבור.

הצעת החוק, המגובה על ידי עמק הסיליקון ותעשיית ההיי-טק, צפויה להיות אחד ההישגים היחידים של הקונגרס בשנה המאופיינת בסכסוכים בין הדמוקרטים לרפובליקנים. מדובר בחוק המשלב שש הצעות חוק קטנות יותר של שתי המפלגות.

החוק יעזור לעסקים קטנים להפוך לחברה ציבורית בזמן קצר יותר. חברות בעלות הכנסה שנתית של פחות ממיליארד דולר יהנו מסטטוס של "חברה בצמיחה", מה שיסייע להן לגייס כספים.

לטענת הרפובליקנים החוק יוביל לכך שעסקים קטנים יעסיקו יותר אנשים, מה שיסייע לירידה של רמת האבטלה הגבוהה. "הצעת החוק היא נצחון לאמריקנים מחוסרי עבודה שמשוועים לתעסוקה. זהו נצחון לעסקים קטנים ויזמים שרוצים שוושינגטון תתיר את כבלי הבירוקרטיה שחוסמים יצירתיות, צמיחה כלכלית ויצירת משרות", אמר יו"ר השירותים הפיננסים בקונגרס, ספנסר באקוס. הדמקורטים, לעומת זאת, אמרו כי השפעת החוק על שוק העבודה תהיה מתונה לכל היותר.