תבוסה ללבני: שאול מופז נבחר ליו"ר קדימה בפער עצום

מופז זכה לכ-64% מקולות מתפקדי קדימה, מול 37.23% ללבני ■ מופז: "נחייב כל נער ונערה בישראל לשרת את המדינה, אבל נבטיח שדיור וחינוך יהיו ברי-השגה לכל"

תבוסה ליו"ר קדימה, ציפי לבני: ח"כ שאול מופז הוא יו"ר קדימה הרביעי - כך הכריעו הערב (ג') מתפקדי קדימה. בתום ספירת 197 הקלפיות ניצח מופז את יו"ר קדימה המכהנת, ח"כ ציפי לבני, בפער עצום של כ-64% שהם 23,987, אל מול 37.23% (כ-14 אלף קולות) שבהם זכתה לבני.

לאחר התבוסה הצורבת התקשרה לבני לברך את מופז ומיד לאחר מכן כינסה את הפעילים במטה שלה ואמרה להם כי "אתם הפנים היפות של המדינה ובשבילכם הגעתי הנה. אני אסירת תודה לכל אחד ואחת מכם על החיבוק האמונה הכנה והחברות. אני מאמינה שלמדינה מגיעה מנהיגות שראויה לכם. אלה בחירות ואלה התוצאות. קיבלתי בחיי החלטה עקרונית ללכת עד הסוף, דרך שלא מקובלת בפוליטיקה- להגיד לא לסחטנות וללכת לאופוזיציה בשם עקרונות ונישפט על מעשינו הגדולים . אלה היו מעשים גדולים. ננוח אחרי המאמץ. אוהבת אתכם מאד ומודה לכם על הכל". לאורך כל ההתמודדות סירבה לבני לומר האם תישאר במפלגה אם תפסיד וגם סירבה לענות על שאלות בנושא. לפי ההערכות אם תבחר לפרוש מהמפלגה לא תצליח לבני לגרום לחברי כנסת נוספים לעזוב יחד איתה.

עם התברר התוצאות הגיע מופז לבית המפלגה בפתח תקווה ונשא את נאום הניצחון. "אני מאוד נרגש הערב", פתח מופז את דבריו, "אם יש דבר אחד שאני רוצה שתזכרו מהערב הזה זה שקדימה ניצחה. אני אוהב כל אחד ואחת מכן על הדרך המשותפת והתמיכה הבלתי מסויגת ומהעבודה שנעשה בעתיד יחד. לעולם לא אשכח את מה שעברנו יחד. זאת נבחרת מנצחת".

בנאומו הבטיח מופז כי יפעל לאחד את השורות במפלגה וקרא ללבני: "ציפי מקומך איתנו. מהערב הזה אנחנו יוצאים יחד. מהיום זו מפלגה של צוות, של אנחנו שפועלת יחד שבה הכלל חשוב מהיחיד. החל מהיום אנחנו אלטרנטיבה להחליף את השלטון בישראל".

מופז המשיך: "אני מכריז בזאת כי בכוונתי להוביל את ישראל לסדר חברתי חדש. ראשית נחליף את השלטון בישראל. יחד נכונן סדר חברתי חדש. זו מערכה שאנחנו חייבים לנצח בה, ורק ביחד ננצח. אנחנו נשנה את המשוואה ונחזיר את התקווה לישראל. יחד נחזיר אותה לדרך החוק והסדר, לערך נשגב עליון. שלוש שנות ממשלת נתניהו הסיטו את ישראל מדרכה. קדימה חזקה ומאוחדת תחזיר את ישראל למקומה. קדימה בהנהגתי תוביל הסדר מחודש של הסדר לכל. אלו המשרתים זכאים לקבל מהמדינה יחס מועדף. אנחנו נחייב כל נער ונערה בישראל לשרת את המדינה אבל נבטיח שדיור, חינוך, יהיה בר השגה לכל".

במרבית הקלפיות נרשם יתרון בולט למופז: בחיפה זכה מופז ל- 364 קולות ולבני ל- 243, בנשר קיבל מופז 123 קולות ואילו לבני 95, בקרית אתא גרף מופז 153 קולות ולבני 62, בקריית מוצקין זכה מופז ב- 360קולות ואילו לבני ב- 154, בעכו זיכו המתפקדים את מופז ב-180 קולות אל מול 126 ללבני, בלוד זכה מופז ל- 299 קולות ואילו לבני ב-95, בבת ים 328 מצביעים נתנו קולם למופז ואילו 288 העניקו קולם ללבני, ובצפת זכה מופז ב- 183 ולבני ב- 52. גם במגזר הערבי נרשם יתרון בולט למופז.

ללבני נרשם יתרון, בין היתר, בקלפיות בפרדס חנה, בטבריה, בקריית ביאליק, בהוד השרון, בבית ג'אן, בקריית ים ובאילת.

ח"כ ישראל חסון (קדימה), מי שעמד בראש מטה המגזר הלא-יהודי במחנה מופז, התייחס הלילה למהפך בקדימה ואמר: "החל מהלילה חוזרת קדימה להוות אלטרנטיבה שלטונית לממשלת נתניהו. החל מהלילה נתחיל גם באיחוד השורות ונשים סוף לפלגנות במפלגה. הכמיהה לסדר אזרחי חדש, לשוויון הזדמנויות, לשוויון בנשיאה בנטל ע"פ תפישתו של ח"כ מופז באה לביטוי ברמת האמון שניתנה לו והיא מחייבת אותנו להמשך הדרך".

גם במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה את מופז על בחירתו. "מופז אדם ראוי, אשר תרם רבות למדינה. מפלגת העבודה בראשותי, מהווה כעת אלטרנטיבה שלטונית יחידה, אידיאולוגית ומחודדת לשלטון נתניהו. יחימוביץ' הוסיפה כי למרבה הצער בשלוש השנים האחרונות קדימה לא היתה אפילו לרגע אחד, אלטרנטיבה ערכית לשלטון נתניהו: לא כלכלית, לא חברתית, לא מדינית ולא בתפיסת הדמוקרטיה ושלטון החוק. לכל אלה נותנת כעת העבודה בראשותי מענה חד"'", אמרה.

יושבת-ראש מרצ, ח״כ זהבה גלאון בירכה גם היא את מופז ואמרה כי ״בחירתו של מופז ממצבת את קדימה כמפלגת מרכז-ימין ברורה. בכך היא תפסיק להשלות את מצביעי השמאל שהיא אפוזיציה לנתניהו. קדימה, שהיתה שותפה ואף יוזמת של גלי החקיקה האנטי-דמוקרטיים העכורים ביותר, מתייצבת כעת עם בחירתו של מופז, כמועמדת לשותפות בממשלת נתניהו".