לנדאו: "עלינו לייצא גז טבעי קודם כל לפלסטינים ולירדנים"

שר האנרגיה והמים בכנס באתונה: "נפתח את השימוש בגז טבעי ובמוצריו כמו מתנול לתחבורה באופן שיאפשר להשתחרר ככל הניתן מהתלות בנפט הערבי"

"הייצוא המיידי של גז טבעי שאנחנו יכולים לחשוב עליו הוא לפלסטינים ולירדנים; אנו מאמינים כי שימוש בגז הטבעי הישראלי עבור השכנים ייצור אמון שיוכל לקדם את השלום באזור". את הדברים האלה אמר היום (ד') עוזי לנדאו, שר האנרגיה והמים, בכנס של השבועון "אקונומיסט" העוסק באתגרי האנרגיה האירופיים, שנערך באתונה.

לנדאו איחל הצלחה בחיפושי הגז הטבעי המתבצעים בתקופה זו בקפריסין ומתחילים בחודש הבא ביוון: "ההצלחה שלכם היא ההצלחה של האזור". הוא שוב חזר על הערכת מומחים כי באגן המזרחי של הים התיכון יש כמויות גז גדולות.

"משק האנרגיה צפוי לעבור לשימוש נרחב ביותר בגז טבעי", הוסיף לנדאו. "נפתח את השימוש בגז טבעי ובמוצריו כמו מתנול לתחבורה באופן שיאפשר להשתחרר ככל הניתן מהתלות בנפט הערבי".

לאחרונה חתמה ישראל על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קפריסין נוכח תגליות הגז, כאשר גם הקשרים בין יוון לישראל התהדקו, בייחוד נוכח המשבר הדיפלומטי עם טורקיה. לנדאו אמר היום בהקשר זה כי "אנו בטוחים כי במזרח התיכון, שכרגע נמצא בכאוס, השותפות הזו, שבין יוון ישראל וקפריסין תיצור בסיס של יציבות שכל כך חשובה לאזור".

שגריר ישראל ביוון סיפר ללנדאו כי 6 שרים ישראלים ביקרו ביוון בשנה האחרונה לצורך יצירת שיתופי פעולה שונים ו-12 שרים יוונים ביקרו בארץ, דבר המעיד על שיתוף הפעולה הפורה בין המדינות.

לפי משרד האנרגיה והמים, במהלך הביקור יחתום לנדאו עם שר האנרגיה והגנת הסביבה והאקלים היווני על הסכם לשיתוף פעולה בין ישראל ליוון בתחום הגנת הסביבה. ההסכם, המדבר על החלפת ידע וניסיון, מדגיש במיוחד את נושא ניהול המים, טיהור השפכים וההשבה, התפלת המים, וכן הפקת ביו גז, ביומסה, התייעלות אנרגטית ועוד.