אנליסט: אפל תזנק ב-166% לרמה של 1,650 דולר למניה

אפל השלימה אמש זינוק של יותר מ-50% ב-3 חודשים האחרונים ורשמה שיא חדש של 620 דולר למניה ■ אריק ג'ונסון, המנכ"ל של חברת הפיננסים Ironfire Capital מעריך כי מכירות הטאבלטים ומחשבי המאק יזנקו בעשרות אחוזים עד 2015

התפוח ירוק מתמיד ומכה את תחזיות האנליסטים. לאחר שענקית הטכנולגיה אפל שברה במסחר אמש שיא חדש של 621 דולר, קרי עלייה של 50% בשלושת החודשים האחרונים, אנליסטים רבים שוברים את הראש ולא יודעים איך להתמודד עם מניית החברה. בעוד חלקם חוששים מהעלייה החדה וטעונים כי זה הזמן למכור את המניה, אחרים טוענים כי היא תמשיך לזנק לשיאים חדשים.

כך למשל, אריק ג'ונסון, המייסד והמנכ"ל של חברת הפיננסים וקרן הגידור Ironfire Capital אמר בראיון ל-CNBC כי הוא מעריך שאפל תזנק לרמה של 1,650 דולר למניה, לכל היותר עד שנת 2015.

מחיר היעד החדש של ג'ונסון מתבסס על ההערכה כי הביקושים לטאבלטים יאמירו בתקופה הקרובה ויעקפו את מכירות המחשבים הניידים והנייחים. אולם, ג'ונסון מצביע על עוצמת המותג של אפל כאחד הגורמים שייסיע לה להוביל את מכירות המחשבים הניידים והאישיים בעתיד, מלבד ההובלה במכירות הטאבלטים.

"אנשים רבים הרוכשים אייפונים ואייפדים, מעוניינים לרכוש גם מוצרים אחרים של אפל ובראשם מחשבי המאק, זאת בעיקר בשל חוזקו של המותג", אומר ג'ונסון ומציין גם כי מכירות מחשבי המאק, הניידים והנייחים עלו בשיעור של 26% בשנה החולפת. "לדעתי מכירות מחשבי המאק ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה כך שאפל עשויה למכור כ-50 מיליון מחשבי מאק עד 2015".